تهران -ایرنا- کریل لوگوینوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت که پرداخت های وام ۳۵ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا بر دوش نسل بعدی اوکراین سنگینی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، لوگوینوف به شبکه روسیا-۲۴ افزود: براساس طرح و سناریوی تعریف شده، اوکراین و اتحادیه اروپا به درامد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه چشم دوخته و دنبال این هستند که بازپرداخت وام را از این طریق تامین کنند.

وی ادامه داد: بازپرداخت وام اتحادیه اروپا از سوی اوکراین ۴۵ سال طول خواهد کشید، یعنی نسل‌های بعدی این کشور باید هزینه تحریک اوکراین برای جنگ از سوی غربی‌ها را تحمل و پرداخت کنند.

به گفته وی، براساس مکانیسم بازپرداخت وام، اگر منابع موجود ناکافی باشد، کمیسیون اروپا به سرقت ادامه خواهد داد، یعنی از مبالغ مازاد درآمدهای اضطراری از مدیریت دارایی‌های دولتی روسیه استفاده می‌کند».

لوگوینوف ادامه داد، اگر چنین سناریویی اجرا نشود، خود کی یف باید وجوهی را که به عنوان غرامت جنگی دریافت می‌کند برای بازپرداخت بدهی‌ها تخصیص دهد، اما همانطور که می‌دانیم، غرامتی وجود نخواهد داشت، بنابراین خود اوکراینی‌ها باید پرداخت کنند.

حوزه های قضایی کشورهای اتحادیه اروپا شامل بخش عمده ای از دارایی های مستقل بانک مرکزی فدراسیون روسیه به ارزش حدود ۲۲۰ میلیارد دلار است که در سال ۲۰۲۲ مسدود شد.