تهران- ایرنا- «سیمون هریس» نخست وزیر ایرلند خواستار توقف حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای صلح‌بان در لبنان شد و تاکید کرد که این رژیم باید به نگرانی‌های بین‌المللی توجه کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هریس بامداد شنبه در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل باید شلیک به صلح‌بان‌های سازمان ملل در لبنان را متوقف کند. اسرائیل باید به صدا و نگرانی‌های جامعه بین‌المللی توجه کند.

حدود ۱۰ هزار سرباز در قالب «نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان» (یونیفل) در جنوب این کشور فعالیت می‌کنند که ۳۴۷ نفر آنها ایرلندی هستند.

پیشتر «مایکل هیگینز» رئیس جمهور ایرلند درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از مواضع خود در جنوب لبنان را ظالمانه و آن را «اهانتی» به این نهاد بین‌المللی خوانده بود.

طبق گزارش خبرگزاری ملی لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه یک پست دیدبانی متعلق به یونیفل را در ناقوره هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن ۲ صلح‌بان سریلانکایی شد. حمله مشابه دیگری نیز روز پنجشنبه (۱۹ مهر) به زخمی شدن دو صلح‌بان دیگر منجر شد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند. حمله رژیم صهیونیستی به این نیروها با محکومیت گسترده جهانی روبرو شده است.

وزارت امور خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: حمله هدفمند و عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان «یونیفل» و آخرین اقدام ارتش اشغالگر در این زمینه و هدف قرار دادن برج مراقبت پایگاه اصلی رئیس یونیفل در رأس الناقوره در مقر گردان ارتش سریلانکا را که منجر به زخمی شدن شماری از نیروهای مذکور شد، به شدت محکوم می‌کنیم.