ساوه - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش ساوه گفت: سرانه فضای آموزشی در این شهرستان حدود پنج متر از استاندارد کشوری پایین‌تر بوده که این مسئله مهمترین چالش در حوزه کیفیت آموزشی است.

مصطفی قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین وضعیت سرانه فضای آموزشی در این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان ۳۰۷ مدرسه وجود دارد که ۲۴۰ مورد آن در مناطق شهری و ۶۷ مورد آن در مناطق شهری قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نام نویسی و تحصیلی بیش از ۵۶ هزار دانش آموز شامل ۵۱ هزار نفر در مدارس شهری و پنج هزار نفر در مدارس روستایی هم اکنون تراکم کلاسی در مناطق شهری ۳۲ تا ۳۳ نفر است.

رییس اداره آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: در تراکم کلاسی در هر کلاس درس، ساوه حدود هفت نفر از میانگین تراکم ۲۵ تا ۲۶ نفر بالاتر است.

وی اضافه کرد: از نظر سرانه فضای فیزیکی هم به ازای هر دانش آموز در این شهرستان حدود سه تا چهار متر فضا وجود دارد که با استاندارد هشت متر کشور حدود پنج متر و با میانگین پنج متر کشور حدود ۲ متر فاصله دارد.

وی یادآور شد: به علت کمبود فضای فیزیکی هم اکنون ۶۰ درصد مدارس ساوه به صورت ۲ شیفت مدیریت می‌شود که این مساله تاثیر قابل توجهی در کاهش کیفی آموزش دارد که در صدد هستیم با افزایش تعداد مدارس با مشارکت خیران تراکم کلاس‌ها کاهش و میانگین فضای فیزیکی مدارس نیز به ازای هر دانش آموز افزایش پیدا کند.

قربانی برای تک شیفته شدن تمام مدارس نیازمند احداث ۴۰ مدرسه جدید هستیم گفت: هم اکنون حدود ۱۰ مدرسه ا مشارکت خیران در شهر ساوه در دست ساخت است که یک مورد آن به عنوان مجتمعی آموزشی با ۶ مدرسه،‌ یک ازمایشگاه، سالن ورزشی و رصدخانه با همیت یک خیر در حال احداث است.

وی اضافه کرد: بدون شک با بهره برداری از این طرح سرانه و تراکم کلاسی ساوه به شکل قابل توجهی به استانداردهای کشوری نزدیک می‌شود.

رییس اداره اموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه تا کنون ۷۵ مدرسه شامل ۴۵ درصد از کل مدارس شهری دولتی در این شهرستان با کمک خیران احداث شده است یادآور شد: اگر همت خیران نبود تراکم کلاسی ساوه بیشتر از ۴۰ نفر در هر کلاس بود که اکنون بخشی از کیفیت آموزشی را مدیون خیران هستیم.