قشم - ایرنا - رییس اداره پست شهرستان قشم از افزایش ۴۰ درصدی ترافیک مرسولات پستی با توزیع ۱۹۸ هزار مرسوله در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

امید صحراگرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت ۱۱۶ هزار مرسوله پستی در شهر قشم توسط ۶ نامه رسان موتور سوار و یک نامه رسان خودرویی و ۸۲ هزار مرسوله پستی دیگر از سوی ۳۰ دفتر نمایندگی در مناطق روستایی سطح این جزیره توزیع شده است.

به گفته وی؛ پارسال در این بازه زمانی ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ فقره مرسوله پستی در سرتاسر این جزیره توزیع شده بود.

رییس اداره پست شهرستان قشم ادامه داد: همچنین از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه یکهزار و ۲۰۹ فقره سند تک برگ از طریق پست به آدرس های اعلام شده از سوی مالکان ارسال شده است.

صحراگرد توضیح داد: در این مدت ۷۷۸ جلد شناسنامه جدید توسط پست در سطح این جزیره توزیع و احراز نشانی پنج هزار و ۳۸۷ متقاضی از سوی پست ای شهرستان مرزی بررسی و نتیجه آن اعلام شد.

اداره پست شهرستان قشم در ۲ دفتر دولتی و ۳۰ دفتر با همکاری بخش خصوصی به مردم این جزیره خدمات ارایه می کند.

در این جزیره سه دفتر پیشخوان در شهر قشم، ۲ دفتر در درگهان، یک دفتر در سوزا و ۲۶ دفتر روستایی آی. سی. تی (ICT) فعالیت های پستی را انجام می دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.