بیرجند - ایرنا - دبیر هیئت کبدی خراسان جنوبی گفت: رتبه هیئت کبدی استان از جایگاه ۲۷ کشور در ۲ سال گذشته اکنون با ۱۱ پله ارتقا به رتبه شانزدهم رسیده است.

علیرضا چاجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داشتن چشم‌اندازی راهبردی و دیدگاه برنامه‌محوری از مهمترین سیاست‌های اجرایی هیئت کبدی استان در ۲ سال اخیر بوده است.

وی افزود: تعاملات سازنده بین بخشی با مسئولان بالادستی و ارتباط پویا با مدیران حوزه‌ ورزش خراسان ‌جنوبی از دیگر فعالیت‌های بهبود یافته هیئت کبدی استان بوده است.

دبیر هیئت کبدی خراسان جنوبی تصریح کرد: کادر اجرای فعلی در حالی مدیریت هیئت استان را به دست گرفتند که در ارزیابی فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه شایسته‌ای برخوردار نبودیم.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن هیئت کبدی خراسان جنوبی در رتبه ۲۷ کشور در خور فعالان این رشته ورزشی نبود، اظهار کرد: در بحث‌های آموزشی نیز فعالیت‌هایی صورت نگرفته بود.

چاجی گفت:: در برگزاری نخستین دوره مسابقات کبدی قهرمانی خراسان جنوبی خرداد ۱۴۰۲ حتی یک داور کارت‌دار و معتبر در استان وجود نداشت و در این ماراتن چندجانبه دچار مشکلاتی بودیم.

وی گفت: تیر ماه ۱۴۰۲ نخستین دوره‌ آموزشی داوری استان در شهرستان بیرجند با مدرسی یکی از بهترین داوران جهانی و کشوری برگزار شد که حتی از استان های خراسان رضوی، یزد و کرمان نیز شرکت کنندگانی‌ در این دوره حضور داشتند.

دبیر هیئت کبدی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح آمایش منطقه‌ای توسعه آموزشی ورزش کبدی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ گفت: برای نخستین بار دوره آموزشی داوری درجه سه کبدی در شهرستان کمتر توسعه یافته و مرزی درمیان و همچنین شهرستان طبس برگزار که از این رویداد ورزشی استقبال بی‌نظیری‌ شد.

وی‌ از برگزاری دومین دوره مربیگری درجه سه کبدی خراسان‌جنوبی در شهرستان بیرجند طی خرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: در همین‌ راستا شهرستان های درمیان و فردوس نیز در خواست برگزاری این دوره‌های آموزشی را داشته‌اند.

چاجی با تاکید بر توفیقات قابل ستایش و رو به جلوی اجرای‌ طرح آمایش‌ منطقه‌ای توسعه‌ آموزشی و تربیت کادر تخصصی داوری کبدی استان تصریح کرد: از این رهگذر توانستیم داوران خوبی را پرورش داده تا برای نخستین بار از فدراسیون حکم قضاوت در سه دوره از مسابقات قهرمانی کبدی کشور بر کرسی قضاوت بنشینند.

وی گفت: هیئت کبدی‌ خراسان‌ جنوبی در ارزیابی سال ۱۴۰۳ فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب مقام چهارم سرفصل آموزشی استان‌های کشور شد و به عنوان پدیده‌ای نوین می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای این رشته ورزشی رقم زند.

دبیر هیئت کبدی خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی کبدی و ترویج رشته ورزشی کبدی در استان برای نخستین بار پویش «همه با هم بسوی فتح سکوهای رویدادهای ملی و کشوری» در دست اقدام است که مورد توجه فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در پی رایزنی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران تعدادی کتاب و جزوات آموزشی به خراسان جنوبی تخصیص یافته است و به محض دریافت این بسته‌ نسبت به تکثیر آن اقدام و به زودی تفاهم‌های آموزشی فی‌مابین‌ هیئت و مجریان این پویش منعقد خواهد شد.

چاجی یادآور شد: پویش «همه با هم به سوی فتح سکوهای رویدادهای ملی و کشوری» از مقاطع پایه‌ای تحصیلی در مدارس خراسان جنوبی و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان های استان به زودی شروع خواهد شد.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیئت کبدی استان را ۲۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین در دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری نیز ۲۱۰ نفر تاکنون آموزش دیده‌اند.