رشت - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری روز شنبه از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در دهکده فناوری و نوآوری فشتام رشت بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، حسین افشین معاون علمی رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور امروز شنبه در سفر یک روزه خود به گیلان با همراهی هادی حق شناس استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان در فشتام رشت دیدن کرده و از نزدیک در جریان مسائل، ظرفیت ها و توانایی های دانش بنیان های استان قرار گرفت.

در این نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان اعم از تولید ترانس تروئید قدرت و استبلایزر ولتاژ برق، تولید نیمه صنعتی ربات سمپاشی هوایی هوشمند و ارائه خدمات مرتبط، طراحی تولید نصب و راه اندازی سامانه های قرائت از دور برای صنایع برق و گاز و برخی دیگر از محصولات تولیدی به نمایش درآمده است.

از دیگر دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه تولید نهال سالم و گواهی شده از ارقام مختلف کیوی فروت، تولید سنگ مصنوعی نانو پلیمر، طراحی و نگهداری نرم افزارهای تحت وب و طراحی و توسعه سامانه های خدمات نوین است.

در ادامه این بازدید از یک محصول شرکت دانش بنیان برای کنترل و مهار گیاه سنبل آبی که معضل جدی تالاب انزلی و سایر تالاب های استان است، رونمایی شد. در این محصول به گفته تولید کننده ترکیبات شیمیایی و خطرناک مانند سموم و آفت کش ها استفاده نشده و آسیبی به طبیعت و محیط زیست تالاب و اطراف آن وارد نمی کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از ۱۵ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در شهرک صنعتی رشت دیدن کرد.

۴۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در گیلان فعال است.