قم - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توزیع گوشت مرغ منجمد در قم برای تنظیم بازار به صورت مستمر ادامه دارد و در همین خصوص هفته گذشته ۱۶ تُن از این محصول در فروشگاه‌های منتخب استان توزیع شد.

هادی مومنی نسب روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص بیان کرد: توزیع گوشت مرغ به صورت تازه و منجمد در مراکز عرضه این محصول در استان قم به خوبی جریان دارد و هیچ گونه کمبودی برای پاسخ به تقاضای بازار و تامین نیاز مردم نداریم.

وی افزود: در مورد سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز وضعیت بازار استان به صورت مستمر رصد می‌شود و تامین و تدارک این محصولات بر اساس نیاز بازار جریان دارد، به عنوان نمونه در هفته گذشته ۴۴۰ تُن شکر برای تامین نیاز صنف، صنعت و خانوار از طریق سامانه بازارگاه در قم توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه صنایع تبدیلی و غذایی در ارتقا سطح امنیت غذایی استان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای انجام ماموریت خود در حوزه پایداری امنیت غذایی مردم، گسترش واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی را در استان با جدیت دنبال می‌کند و در همین خصوص صدور جواز تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری در این بخش به متقاضیان به صورت دایمی جریان دارد.

گفتنی است بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.

بخش کشاورزی ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال بیش‌از ۸۵۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که آنان به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.