اهواز - ایرنا - رییس هیات کشتی خوزستان با بیان اینکه این استان، قطب کشتی فرنگی کشور است گفت: تیم کشتی فرنگی خوزستان در رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور به مقام نخست دست یافت.

رمضان جمالپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در پایان این رقابت ها که به میزبانی تهران برگزار شد، تیم آینده‌دار استان خوزستان با شایستگی کامل و با پشت سر گذاشتن کلیه تیم های مدعی عنوان قهرمانی این پیکارها را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات، کشتی‌گیرانی از ۳۴ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت تیم استان خوزستان با کسب چهار طلا ، یک نقره و چهار نشان برنز و مجموع ۲۰۰ امتیاز قهرمان این مسابقات شد.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: این افتخار در حالی به دست آمد که تیم خوزستان با اختلاف ۵۹ امتیاز نسبت به تیم دوم و بالاتر از استان‌های مازندران ، فارس و توابع تهران، به مقام قهرمانی رسید.

وی بیان کرد: در این رقابت ها ابوالفضل دیناروند، آرمین اسماعیلی، محمدامین خشنودفر و سوشیانت حسن پور صاحب مدال طلا، آرین کیانی مدال نقره، مرتضی عزیزیان، کوروش محمدی، مهدی عبدولی و یوسف سعادتی‌فر به مدال برنز دست یافتند. همچنین امیرعلی عشیری‌کیا و یاسین حاتمی‌نیا عنوان پنجم مسابقات را کسب کردند.

جمالپور گفت: این پیکارها در سطح کیفی بسیار خوبی برگزار و در بسیاری از اوزان، رقابت مهیجی بین کشتی‌گیران ایجاد شد.

وی ادامه داد: اختلاف امتیاز تیم استان خوزستان با دیگر استان‌ها، نشان از اقتدار بلامنازع کشتی خوزستان و جایگاه این رشته در سطح کشور است.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در شهرهای مختلف استان در رشته کشتی فعالیت می‌کنند.