زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت:‌ حداکثر یک چهارم تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ استان به انجام عملیات انتظامی منجر و بقیه موارد ارشاد و راهنمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد طراقیه روز شنبه در نشست خبری، افزود: در حوزه ماموریت های ۱۱۰ افسران متبحر حضور دارند و متصدیان متناسب با درخواست امدادخواه موارد را به افسران خبره ارجاع می دهند و ماموران این نیرو براساس آن وارد عمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه امنیت در هیچ جامعه‌ای ۱۰۰ درصد نیست و تلاش پلیس زنجان در انجام وظایف و ماموریت ها به حداقل رساندن کاستی ها و خطاهاست، تاکید کرد: تمام اقدامات پلیس بر مبنای قانون بوده و در قالب دستورالعمل های ابلاغی است.

طراقیه اظهار داشت: هفت پروژه هوشمندسازی در نیروی انتظامی زنجان انجام می شود و این استان به صورت آزمایشی در کشور در این خصوص عمل می کند.

وی یادآور شد: در پروژه‌های هوشمندسازی از توان دانشجویان و جوانان متخصص استان استفاده شده است و همواره سیستم ها به روز رسانی می‌شود.

طراقیه با بیان اینکه مردم حق دارند وقایع و رخدادهای جامعه را آنگونه که هست بدانند، خاطرنشان کرد: پلیس و خبرنگاران با روابط بسیار خوب و مشخص در ایجاد و احساس امنیت کنار هم هستند.

وی الگو و مبانی پلیس را ارزش‌های دینی و مبانی اخلاقی بیان کرد و گفت: رسانه واقعی و در شأن نظام جمهوری اسلامی باید از آیات قرآن و منبع وحی استفاده کند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۲ هزار و ۷۰۰ تماس با پلیس استان گرفته می شود، افزود:‌ پلیس در حوزه جرم مشهود و یا بر اساس تکلیف قانونی تحت عنوان ضابط قضایی عمل می کند.

سرهنگ سلیمانی اظهار داشت: استان زنجان طی نیمه نخست امسال در حوزه سرقت های مهم شامل سرقت خودرو،‌ موتورسیکلت، منزل و سرقت های خرد ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: زنجان سومین استان امن کشور از حیث فراوانی وقوع جرم است.