تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در چند باب مغازه و انباری در بازار آهن شادآباد پایتخت خبر داد.

سیدجلال ملکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حوالی ساعت ۱۴ امروز حادثه آتش‌سوزی در بازار آهن در منطقه شادآباد به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران چند ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: در این حادثه چند باب مغازه و انباری لوله و چسب بدلایل نامشخص دچار آتش‌سوزی شد که آتش‌نشانان مشغول مهار این حادثه هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: دود حاصل از این آتش‌سوزی از فواصل دور و با توجه به نزدیکی به فرودگاه مهرآباد قابل مشاهده است.

ملکی با بیان اینکه لحظاتی قبل آتش‌نشانان موفق به اطفای حریق در ضلع غربی بازار شدند، تاکید کرد: پس از پایان عملیات جزییات این حادثه اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت عملیات مهار بازار آهن گفت: ماموران ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه ۱۱ دستگاه تانکر آب و خودروهای پشتیبانی در محل حضور دارند و مشغول عملیات مهار این آتش‌سوزی هستند.  

وی اظهار کرد: کانون اصلی آتش‌سوزی در یک بازارچه با چندین باب مغازه و انباری است و مواد پرخطر از جمله هزاران مواد افشان، لوله و چسب در این بازارچه وجود دارد که این موادهای افشان در حال ترکیدن است. همچنین آتش به چندین دستگاه خودرو سرایت کرده است.

ملکی با بیان اینکه هنوز آتش این بازارچه خاموش نشده و تا خاموش شدن کامل حادثه فاصله داریم گفت: تا حدودی آتش تحت کنترل است اما آتش نشانان همچنان مشغول عملیات مهار هستند و تعداد مصدومان یا افراد جان‌باخته احتمالی نیز هنوز مشخص نیست.