تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

ارومیه - ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: نخستین خانه هنر آذربایجان غربی افتتاح و به بهره داری رسید.

زهرا آبسوران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه هنر با هدف مهارت آموزی،آموزش رشته های مختلف هنری و تولید آثارهنری برمبنای هویت ایرانی اسلامی کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه خانه هنر از تجهیزات لازم و مطلوب برخوردار شده است اظهارکرد: اعضای این خانه ۱۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی است که در حال حاضر در ۲ رشته"تصویر سازی و کارت پستال سازی" فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: هدف اصلی خانه هنر، سامان دهی و سازمان دهی استعدادهای ویژه و سرمایه گذاری بر آنها هست.

آبسوران اظهار کرد: خانه هنر در مرحله اول در ۲ بخش تصویرسازی و کارت پستال سازی با رویکرد جدید شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: تولیدات اعضای خانه هنر که شامل تصویر سازی و کارت پستال و طرح های دیواری و طرح هایی برای تقویم ها و ایام محرم است ابتدا به فروشگاههای استان و در مرحله بعد به فروشگاههای کشوری ارسال خواهد شد.

آبسوران یادآورشد: همچنین تولید طرح هایی در جهت حفظ هویت ایرانی اسلامی از دیگر اهداف این کانون است تا نوجوانان به خلق آثاری بپردازند که محتوای ایرانی اسلامی دارد و این تولیدات هم روانه بازار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهارکرد: برای نهادینه سازی و توجه به هویت ایرانی اسلامی یکی از مواردی که نوجوانان می توانند در آن زمینه کار کنند عروسک سازی است که که در بازار عروسک های با هویت ایرانی اسلامی دیده نمی شود یا کمتر دیده می شود و کودکان هم دراین خصوص اطلاعاتی ندارند که یادگیری این هنر هم می تواند گامی در جهت تبیین هویت ایرانی اسلامی بوده و نوجوانان را با این هویت پیوند دهد.

وی ادامه داد: برای آموزش اعضای خانه هنر از اساتید استانی و کشوری استفاده خواهد شد و پس از یادگیری و آموزش گروه اول ۱۰ نفره، گروه دیگری جایگزین آنها شده و آموزش های لازم برای آنها انجام خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: پس از مدتی درصدد هستیم رشته های موجود در خانه هنر گسترش یافته و شاخه های دیگر هنری نیز آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه سیاسیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان "نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب محوری است گفت: دراین میان ما نوجوان محوری را انتخاب کرده و دراین خصوص اقدام به برنامه ریزی و آموزش را دستور کارخود قرار دادیم.

آبسوران بابیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مشکلات جامعه است گفت: برهمین اساس مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان دررشته های مورد علاقه و رشته هایی که استعداد آن را دارند باعث می شود در آینده در کنار تحصیلات دانشگاهی از مهارت و هنری برخوردار بوده و از آن بهره مند شوند.

وی با قدردانی از مربیانی که برای راه اندازی خانه ی هنر زحمت کشیده ان گفت: امید است در ماه های آتی این خانه در بخش های دیگری نیز فعالیت کند تا با حضور پر شور نوجوانان ضمن بالا بردن تجربیات بتوانیم در به روز رسانی و موثرسازی فعالیت ها، خدمات و جریان های فرهنگی گام های موثری برداریم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که خانه هنر بتواند گروه ماهر و توانمندی تحویل داده و به کارخود با قاطعیت ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در جهت مهارت آموزی اعضای کانون و شناسایی استعدادها و سوق دادن آنها به سمت رشته های مورد نظر همواره گامهای بلندی برداشته است چنانکه کسب مقام نوجوانانی از کانون آذربایجان غربی در رشته های مختلف هنری در سطح ملی و فرا ملی گواه روشنی براین مدعاست