همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر با اشاره به مقاوم‌سازی ۷۷ درصد مسکن روستای این شهرستان، گفت: در حال حاضر شاخص مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی این شهرستان ۲۳ درصد بالاتر از میانگین کشوری و ۹ درصد بالاتر از میانگین استانی است.

«روح‌الله بهرامی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون شاخص مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مسکن روستایی در کشور ۵۴، در استان همدان ۶۸ درصد و در شهرستان ملایر ۷۷ درصد است.

وی افزود: تعداد ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان غیرایمن بودند که از ابتدای مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون، ۱۹ هزار و ۶۰۰ واحد معادل ۷۷ درصد در این شهرستان مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر ادامه داد: سال گذشته سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان یک‌هزار و ۵۴۱ فقره بود که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ تاکنون یک‌هزار و ۵۳۲ فقره به بانک معرفی شده است.

بهرامی با بیان اینکه از سهمیه سال گذشته ۱۰۰ درصد به بانک معرفی شده، افزود: تاکنون از این تعداد یک‌هزار و ۳۵۸ واحد عقد قرارداد شده و ۶۰۵ واحد نیز پایان کار دریافت کرده‌اند و مابقی در دست اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه ۸۹ درصد از سهمیه سال گذشته مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان عقد قرارداد شده و سهمیه امسال هنوز ابلاغ نشده است، گفت: بیشترین میزان عقد قرارداد واحدهای مسکن روستایی و معرفی شده به بانک در استان همدان، مربوط به شهرستان ملایر است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا پایان امسال تعداد مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی که در این شهرستان پایان کار دریافت می‌کنند را به یک‌هزار واحد برسانیم.

بهرامی بیان کرد: شهرستان ملایر ۲۰۴ روستای دارای سکنه با ۲۳ هزار و ۱۸۳ خانوار دارد که از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن روستایی در این شهرستان غیرایمن شناسایی شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر با ۲۰۸ روستای دارای سکنه در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.