تهران - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از ضبط ارز و منع خروج مسافر به مقصد ترکیه خبر داد و گفت: پرونده قاچاق ۲۰ هزار دلار آمریکا به ارزش ۶ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرری رسیدگی شد.

به گزارش ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی، حمید القاصی مهر روز شنبه اظهار داشت: شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و پس از کسر معادل پنج هزار یورو ارز مجاز همراه مسافر، ارزهای کشف شده را ضبط و متخلف را به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال جریمه معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز قاچاق محکوم کرد.

القاصی مهر اضافه کرد: با گزارش پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) پیرامون کشف ارز قاچاق از مسافر پروازهای خروجی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران با اشاره به بند ت ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: خروج ارز از کشور بیش از پنج هزار یورو و معادل آن با سایر ارزها قاچاق محسوب و خروج مسافر تا تعیین تکلیف شدن تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.