تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون کشتی دلایل انصراف علیرضا دبیر برای حضور در انتخابات اتحادیه جهانی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی روز شنبه در مورد انصراف رئیس فدراسیون کشتی از انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اظهار کرد: علیرضا دبیر قبل از بازی‌های المپیک نامزدی خود را برای حضور در این پست به اتحادیه جهانی اعلام کرد اما پس از المپیک با توجه به شرایط موجود، نامه انصراف خود را به اتحادیه ارسال کرد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد دلایل این انصراف، اظهار داشت: برنامه این بود که رایزنی‌ها و لابی‌ها همزمان با بازی‌های المپیک در پاریس انجام شود اما به دلیل حساسیت بالای مسابقات، رئیس فدراسیون کشتی در کنار کشتی‌گیران و در سالن گرم مسابقات حضور داشت و فرصت نداشت که در جایگاه ویژه سالن و یا در دهکده حضور یابد تا مذاکرات خود را با روسای فدراسیون‌های کشتی سایر کشورها انجام دهد.

وی ادامه داد: پس از المپیک نیز رقابت‌های نوجوانان و جوانان جوانان نیز می‌توانست فرصت خوبی برای مذاکرات و رایزنی‌ها باشد اما با توجه به برنامه‌های سنگین اجرایی و عمرانی فدراسیون، عملا این امکان نیز از دست رفت.

مهران همچنین گفت: تقویم برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آزاد و فرنگی اعلام و میزبانان مسابقات نیز مشخص شده که طبق برنامه برگزار خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که در برگزاری مسابقات نوجوانان ۲۰ روز تا یک ماه جابجایی تاریخ داشته باشیم.

انتخابات اتحادیه جهانی کشتی همزمان با پیکارهای جهانی اوزان غیرالمپیکی و زیر ۲۳ سال جهان در آلبانی برگزار خواهد شد. این پیکارها روزهای ۳۰ مهر تا ششم آبان در تیرانا برگزار خواهد شد.

منبع: فدراسیون کشتی