تهران- ایرنا- یک گروه ازپژوهشگران سوریه‌ای؛ شامل پزشکان، پژوهشگران، اساتید و روسای برخی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی سوریه ازبخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری بازدید کردند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، رئیس پژوهشگاه در خلال این بازدید و در نشستی با پژوهشگران سوری اظهار داشت: در این پژوهشگاه در مرزهای دانش و نیازهای ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم.

جواد محمدی ادامه داد: تا کنون طرح‌های تحقیقاتی متعددی در حوزه تشخیص زودهنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک ها، ساخت کیت های تشخیصی بیماری های انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن اچ پی وی HPV و واکسن آنفلوآنزا در پژوهشگاه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه ژنتیک یک مرکز علمی مأموریت محور است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خاص، پژوهشگاه در تمام حوزه‌های زیست‌فناوری و برخورداری از آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، برپایی کارگاه‌های و کنگره های علمی، اساتید زبده، توانمند و نخبه در راستای تجاری‌سازی علم و پژوهش و فناوری گام‌های بزرگی برداشته و می‌تواند تجربیات خود را در قالب تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، تبادل دانشجو، تبادل استاد و تعریف پروژه های مورد نیاز برای دانشگاه‌های کشور سوریه ارائه دهد.

در ادامه، مدیران و محققان پژوهشگاه و پژوهشگران سوریه به بحث و تبادل نظر در خصوص همکاری های علمی دو طرف پرداختند.