سنندج- ایرنا- فرماندار مریوان گفت: تمام امکانات لازم برای برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از جمله در بحث اسکان و تغذیه فراهم است.

اسماعیل احمدی روز شنبه در حاشیه آغاز بکار هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از جزئیاتی که در جشنواره های قبل به آن توجه نشده بود، در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است و مشکلی از لحاظ امکانات وجود ندارد.

وی افزود: برای گروه های بازیگری، مهمانان و گردشگران که برای دیدن اجراها به مریوان می آیند، امکانات لازم در نظر گرفته شده است.

فرماندار مریوان اضافه کرد: بستری را فراهم کردیم که تیم داوری و نظارت بر اجراها و داوران بین المللی در جشنواره حضور داشته باشند که بیانگر سطح بالای جشنواره است.

احمدی از استقبال پرشور مردم مریوان از آغاز بکار جشنواره هفدهم خبر داد و گفت: امسال میزان استقبال بعد از سال ها شیوع کرونا و حواشی موجود، از نظر کمی و کیفی بسیار بالاست.

وی ادامه داد: گروه هایی از کشورهای دیگر نیز حضور دارند که بیانگر سطح بالای جشنواره است و این رویداد هنری در بهترین شرایط برگزار می شود.

فرماندار مریوان، پیام اصلی این جشنواره را اهل صلح، دوستی و هنر و فرهنگ بودن مردم کردستان عنوان کرد و افزود: مریوان مفتخر به میزبانی از گروه های هنری داخلی و بین المللی بوده و این شهر امروز سرشار از شور و شعف است و اوج همدلی و همگرایی مردم به نمایش گذاشته شد.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی بین المللی مریوان از امروز ۲۱ مهر آغاز شد و تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد.