مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز، شنبه از نیمه غربی استان وارد می شود و به تدریج تا روز سه شنبه هفته جاری همه خراسان رضوی را فرا می گیرد.

محمد الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این سامانه، آسمان در نیمه شمالی خراسان رضوی ابری خواهد شد و میزان رطوبت هوا در استان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با تقویت این سامانه بارشی، وقوع بارش های پراکنده برای شمال و شمال غرب خراسان رضوی و برخی از مناطق مرکزی استان پیش بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز هوای خنک در استان ماندگار خواهد بود و همچنین گرد و غبار میهمان خراسان رضوی است.

الهی گفت: در شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هفت درجه و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۴ تا ۳۱ درجه را به ثبت رساند.

وی بیان کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز تا ۲۹ درجه افزایش خواهد یافت.