سمنان - ایرنا - نمایشگاه خوشنویسی «یادگار دوست» با ارایه ۷۸ اثر هنری با حضور خانواده هنرمند پیشکسوت زنده‌یاد ابراهیم ابوالخیریان و مسوولان استان سمنان عصر شنبه برای بازدید علاقه‌مندان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه خوشنویسی «یادگار دوست» با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، خانواده هنرمند خوشنویسی زنده‌یاد ابراهیم ابوالخیریان در فرهنگسرای کومش سمنان گشایش یافت.

رییس انجمن خوشنویسی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت روز ملی و هفته خوشنویسی افزود: استان سمنان با سابقه‌ دیرینه در فرهنگ و هنر از نعمت وجود هنرمندان برجسته‌ خوشنویسی برخوردار است که گوشه‌ای از آثار فاخر آنان در نمایشگاه «یادگار دوست» به نمایش گذاشته شده است.

مهین درویش ادامه داد: نمایشگاه خوشنویسی «یادگار دوست» در ۲ بخش شامل بخش آثار هنرمند پیشکسوت زنده‌یاد ابراهیم ابوالخیریان و بخش دیگر مربوط به آثار اعضای این انجمن است.

زنده‌یاد ابراهیم ابوالخیریان اسفند ۱۳۲۳ در سمنان چشم به جهان گشود و از همان کودکی به هنر و تحصیل علاقه زیادی داشت، در رشته موسیقی، خوشنویسی و نقاشی فعالیت داشت، اما بیشترین فعالیتش در خوشنویسی بود و زیر نظر استادان مختلف از جمله استاد ناصر جواهرپور و استاد علی شیرازی کسب مهارت کرد و دارای درجه فوق ممتاز خوشنویسی بود.

زنده‌یاد ابوالخیریان تابستان ۱۴۰۳ به دیار حق شتافت.

رییس انجمن خوشنویسی استان سمنان اضافه کرد: ۱۸ اثر از هنرمند پیشکسوت زنده‌یاد ابراهیم ابوالخیریان و ۶۰ اثر از اعضای انجمن خوشنویسی استان سمنان در نمایشگاه خوشنویسی«یادگار دوست» به نمایش درآمده است.

درویش اظهار کرد: نمایشگاه خوشنویسی «یادگار دوست» از امروز بیست و یکم در فرهنگسرای کومش سمنان افتتاح شد و تا بیست و ششم مهر ۱۴۰۳ تا پایان هفته خوشنویسی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای نگاه علاقه‌مندان است.

رییس انجمن خوشنویسی استان سمنان گفت: آثار هنرمندان برجسته دارای درجه استادی خوشنویسی استان سمنان از جمله محمدرضا سینا در نمایشگاه «یادگار دوست» به نمایش درآمده است.

استاد سینا متولد سال ۱۳۳۲ در خوزستان است که هنر خوشنویسی را زیر نظر استادان برجسته خوشنویسی ایران نظیر امیرخانی، فلسفی، شیرازی و طاهریان فراگرفته است.

انجمن خوشنوسی استان سمنان جزو شعبه‌های درجه یک کشور

رییس انجمن خوشنویسی استان سمنان گفت: انجمن این استان از لحاظ عملکردی و بررسی‌ها جزو شعبه‌های درجه یک انجمن خوشنویسی کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: انجمن خوشنویسی استان سمنان ۹۲ عضو دارد که پنج نفر از اعضا دارای درجه استادی، ۱۸ نفر دارای درجه فوق ممتاز و بقیه ممتاز هستند.

رییس انجمن خوشنویسی استان سمنان ابراز کرد: هنر خوشنویسی نقشی موثر در ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دارد و انتظار می‌رود تقویت این هنر بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد که در تلطیف فضای روحی و روانی جامعه نیز اثرگذار است.

به گزارش ایرنا، انجمن خوشنویسی حدود ۳۶۰ شعبه در سراسر کشور و ۱۷ شعبه در خارج از کشور دارد که به صورت منظم تعلیم، ترویج و تعمیق هنر خوشنویسی را دنبال می‌کنند.