مشهد-ایرنا- وزیر کشور گفت: موضوع اقتصاد و معیشت مردم اصلی‌ترین اولویت استانداران از نظر هیات دولت و رییس‌جمهور است.

به گزارش ایرنا، اسکندر مومنی روز شنبه در حاشیه تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: موضوع اقتصاد در کنار اولویت های عمومی از جمله وفاق، همبستگی ملی، تکریم و احترام مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است و مطالبه اصلی دولت از همه استانداران به شمار می‌رود.

وی مردم‌داری و مردم محوری، حضور در صحنه و در کنار مردم بودن، احترام به مردم و در نظر گرفتن حرمت آنان را از بزرگ ترین مطالبات دولت از مجموعه کارگزارانش دانست و گفت: به هیچ عنوان بی احترامی و در نظر نگرفتن شان مردم قابل قبول نیست.

وزیر کشور افزود: مردم باید نگاه عدالت محورانه مسوولان را در معیشت و زندگی و سفره شان ببینند و در این راستا هیچ راهی جز پیشرفت اقتصادی با نگاه ویژه دولت به بخش خصوصی و تولید نیست و هر کشوری که به بخش خصوصی، سرمایه‌گذار و کارآفرین خود با احترام بنگرد، مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد.

مومنی بیان کرد: پیشرفت اقتصادی در کشور اتفاق نمی افتد مگر آن که تمام فکر و ذکر بخش خصوصی معطوف به کسب و کار و تولید باشد نه آن که وقت و ذهنش صرف گذر از پیچ و خم های اداری شود.

به گزارش ایرنا، مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان رضوی روز شنبه در سالن شهدای سلامت در مشهد با حضور وزیر کشور برگزار شد.

چهارشنبه گذشته در نشست هیات دولت «غلامحسین مظفری»، به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

مظفری متولد سال ۱۳۴۷ در روستای "مظفرآباد" شهرستان نیشابور است که به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و مدیری اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود.

وی دانش‌آموخته دکترای مدیریت توسعه است که در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ و همچنین سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور بوده است و در حد فاصل این ۲ مقطع از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ نماینده شهرستان نیشابور در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است.

مظفری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ مدیرعاملی بانک شهر را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نیز مدیر عامل منطقه آزاد کیش بود و فعالیت در سازمان اقتصادی کوثر و عضویت در هیات مدیره بانک شهر از دیگر سوابق اقتصادی این مدیر پرکار در سال های پیش است.

پیش از مظفری، یعقوبعلی نظری، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع)، سکان استانداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم را در دست داشت.

خراسان‌رضوی نزدیک به هفت میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهرستان، ۹۰ شهر و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار دارد.