بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری چهار نفر از عاملان ضرب و شتم یکی از شهروندان در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه در تشریح این خبر بیان کرد: درپی انتشار فیلمی کوتاه از درگیری خیابانی تعدادی از افراد با قمه و چاقو و حمله به یکی از شهروندان و ضرب و شتم وی در یکی از خیابان های بندرعباس و متواری شدن متهمان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بلافاصله پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار عوامل انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بنا به دستور قضایی پرونده به سازمان اطلاعات انتظامی استان هرمزگان محول شد و در همین راستا ماموران باتجربه این یگان با انجام کارهای گسترده اطلاعاتی، فنی و پلیسی چهار نفر از متهمان پرونده را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی هرمزمگان با بیان اینکه چهار نفر از اعضای این باند پنج نفره دستگیر و یکی از آنان تحت تعقیب پلیس است، اظهار کرد: خبر دستگیری مجرمان و اعضای این باند موجب خوشحالی مردم و اعتماد بیش از پیش شهروندان به پلیس و دستگاه های امنیتی شد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند، سوابق کیفری اعضا این باند را درگیری، چاقو کشی، قمه کشی، ابراز قدرت نمایی با تبر و سایر سلاح سرد عنوان کرد.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۵۰ کیلوگرم حشیش و شیشه در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کشف ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه و حشیش در استان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان بندرخمیر روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری محور کهورستان به لارستان به یک دستگاه خودرو سواری رانا مشکوک و متوقف کردند و در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۶ کیلوگرم مواد مخدر شیشه که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر کردند.

جاودان افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان نیز طی عملیاتی دیگر در ادامه طرح مقابله با قاچاق موادمخدر و مبارزه با سوداگران مرگ شب گذشته با کار اطلاعاتی از قصد جابجایی یک محموله مواد مخدر توسط یکی از قاچاقچیان از میناب به بندر عباس مطلع و بلافاصله با تشکییل تیمی به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: ماموران پس از گشت زنی و تعقیب و مراقبت‌های لازم در حوالی میدان تره بار بندرعباس خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و دستور توقف دادند که راننده و سرنشین آن بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پس از تعقیب و گریز طولانی و هدف قرار گرفتن لاستیک‌های عقب خودرو، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیده و با پرتاب چند بسته به بیرون خودرو با استفاده از تاریکی هوا و موقعیت منطقه از محل متواری شدند که در این رابطه ۴۲ کیلوگرم ماده مخدر حشیش کشف و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

همچنین دستگیری ۲۶ نفر از مخلان نظم عمومی و اراذل و اوباش در استان، کشف ۲ دستگاه لیفتراک و پنج قطعه موتور خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی کنجی بندرخمیر و کشف انواع کالای قاچاق از سه دستگاه خودرو سواری شوتی به ارزش هفت میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید چغازردی میناب از دیگر خبرهای پلیس هرمزگان در روز شنبه است.