زاهدان - ایرنا - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از خط کشی چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های جنوب استان با هدف ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای در سالجاری خبر داد.

عبدالرحمن نارویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب‌می‌شود، به‌طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.
وی همچنین از نصب بیش از پنج هزار و ۲۱۰ عدد تابلوهای اخطاری، انتظامی و مسیرنمای جدید طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: راهداران خستگی‌ناپذیر جنوب سیستان‌ و بلوچستان در این بازه زمانی به‌طور مستمر از راه‌های ارتباطی جنوب استان نگهداری کرده‌اند.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و ادامه ‌داد: رنگ آمیزی ۸۲۴ مترمربع نیوجرسی‌ها و سایر حفاظ‌های بتنی، رنگ آمیزی یک‌هزار و ۲۳۰ متر مربع سرعت کاه، رنگ آمیزی ۴۶۰ مترمربع پایه و کوله پل‌ها جهت آشکارسازی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی راه‌ها طی ایمن مدت بوده است.
وی ادامه ‌داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به‌طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای جنوب استان اجرا می‌شود.
نارویی خاطر نشان کرد: این اداره کل در این راستا به‌منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به‌ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را به‌طور ویژه انجام می‌دهند.