کرمان- ایرنا- استاندار کرمان سوادآموزی زندانیانی که علاقه‌مند هستند را فرصت مغتنمی برای ارتقای آموزشی آنها و جامعه دانست و رصد، کمک و مراقبت از دانش‌آموزان خاص با بهره‌هوشی پایین‌تر در مدارس را نیز مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد مهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ساختارها و نیروی انسانی باکیفیت برای مساله مهم آموزش، در آموزش و پرورش تعریف و تهیه شده است، همه جامعه درگیر آموزش هستند و حجم کار بسیار بالا و طبیعی است که سایر دستگاه‌ها باید همراهی و کمک داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: حضور رییس جمهور و استانداران در صدر شوراهای آموزش و پرورش نیز به دلیل اهمیت موضوع و همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در کمک به امر آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: بعضا این افراد که دچار ترک تحصیل هم می‌شوند با مشکلات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند که با کمک و مراقبت ما می‌توانند به روال طبیعی آموزش برگردند و به مراتب بالای تحصیلی و شغلی نیز برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: بیش از ۹ هزار سوادآموز در سطح استان در حال آموزش هستند و یکهزار نفر از همکاران آموزش و پرورش، کار آموزش آنها را به عهده دارند.

رضا رضایی به رشد آماری سوادآموزان استان کرمان در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم نسبت به سال قبل اشاره داشت و افزود: سوادآموزی در رده سنی ۱۰ تا ۵۹ سال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین مباحث سوادآموزی، شناسایی افراد است که خوشبختانه کمترین میزان سوادآموز در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال هستند و به معنی کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در همه شهرستان‌های استان برای ایرانی‌ها و اتباع خارجی، دوره‌های سوادآموزی برقرار است.