لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به عواقب تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل برای جلوگیری از فعالیت‌های آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در سرزمین‌های اشغالی بشدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، تصریح کرد که این اتحادیه همسو با مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که تصمیم رژیم صهیونیستی «عواقب فاجعه‌باری به همراه خواهد داشت و آژانس سازمان ملل را از ادامه ارائه خدمات و حمایت از آوارگان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی، غزه و قدس باز می‌دارد»

گفتنی است که پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با پیش‌نویس طرحی درباره افزودن نام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به‌عنوان سازمان تروریستی موافقت کرده است. رژیم اسرائیل مدعی است که آنروا در عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) گروه‌های مقاومت فلسطین (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته است، تا جایی که به دنبال این ادعا برخی کشورها برای مقطعی تأمین مالی این شاخه از سازمان ملل را قطع کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، هشدار داد: تصویب نهایی این طرح، توافقنامه ۱۹۶۷ بین (رژیم) اسرائیل و آنروا را لغو، کلیه عملیات آنروا در اسرائیل و قدس شرقی را متوقف، عملیات حیاتی این سازمان در غزه را نابود و به طور جدی ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی در کرانه باختری را مختل می کند.

بورل تاکید کرد: اتحادیه اروپا از مقامات اسرائیلی می‌خواهد که به آنروا اجازه دهند به فعالیت‌های حیاتی خود در راستای مأموریتی که توسط مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده است، ادامه دهد. این سازمان به میلیون‌ها نفر در غزه، کرانه باختری از جمله قدس شرقی و در سراسر منطقه از جمله لبنان، سوریه و اردن خدمات ضروری ارائه می‌دهد و ستون ثبات در منطقه است.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا حامی قاطع سازمان ملل متحد و نظام چندجانبه‌گرایی و مبتنی بر قانون است که آنروا به عنوان یک آژانس سازمان ملل بخشی از آن است.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می دهد.