همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۴۱۲ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمان این استان در سه سال گذشته افزوده شده است.

محمدمهدی مجذوبی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی دندانپزشکی پورسینا در شهرستان بهار و تکمیل و توسعه بیمارستان فاطمیه شهر همدان موجب اضافه شدن ۸۰ تخت به حوزه درمان شد.

وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی تخصصی کودکان اکباتان شهر همدان هم سال گذشته بهره برداری و مقرر شد درمان کودکان زیر هفت سال در این محل به صورت رایگان صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از جذب ۲ هزار و ۷۸۰ نیروی بهداشتی درمانی در سه سال گذشته خبرداد و گفت: هر سه ماه یک بار در این مدت آزمون استخدامی برگزار شده است.

مجذوبی اضافه کرد: ۶۰ طرح سلامت محور سه سال گذشته بهره برداری و روند ساخت ساختمان مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود دهه فجر سال آینده بهره برداری شود.

وی بیان کرد: ۱۳۰ هزار متر عرصه زمین در پردیس دانشگاه خریداری شد و این اقدام موجب شد تا بتوانیم هشت هزار متر فضای آموزشی جدید ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان راه‌اندازی ۱۵ رشته‌مقطع تحصیلی جدید و ایجاد زیرساخت‌های دستیاری چشم‌پزشکی را از دیگر اقدامات شایسته این مجموعه دانست.

مجذوبی، توسعه و تجهیز سه اورژانس بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) ملایر و علیمردانی نهاوند، راه‌اندازی ۲ مرکز سطح ۲ ناباروری در سطح استان و یک مرکز در کبودرآهنگ، خرید و نصب پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های استان را از دیگر خدمات علوم پزشکی همدان برشمرد.

وی بیان کرد: با توجه به معضل ترافیک شهری پنج دستگاه موتورلانس به ظرفیت اورژانس همدان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی، بیوبانک، کسب مجوز پارک علم و فناوری و راه‌اندازی چهار پژوهشکده و یک پژوهشگاه از جمله پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

مجذوبی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی نیز بیان کرد: یک هزار تخت خوابگاهی بهره برداری شده که شامل خوابگاه شهید همدانی با ۳۱۴ تختخواب، خوابگاه ریحانه ۲ با ۶۰۰ تخت و خوابگاه متأهلی با ۲۰ واحد می شود.