زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بهره‌مندی ۵۰ هزار خانوار از راه مناسب با ساخت ۵۰ کیلومتر راه روستایی در سالجاری خبر داد.

ایوب کرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ۵۰ کیلومتر راه در ۵۴ روستایی در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۳۲ کیلومتر به صورت امانی و با استفاده از توان ماشین آلات راهداری و ۱۸ کیلومتر نیز به صورت پیمانی اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایجاد راه دسترسی مناسب به روستاها موجب توسعه بیش از پیش آن می‌شود و راه روستایی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت و آسفالت راه‌های روستایی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، رشد و پویایی اقتصاد روستا و پیشگیری از مهاجرت روستاییان و حتی مهاجرت معکوس است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از هشت هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دارد.