تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران به منظور بررسی و نظارت بر عملیات بازسازی، ایمن سازی و مرمت ورزشگاه آزادی از این مجموعه بازدید و بر لزوم تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی روز شنبه به همراه جمعی از معاونان خود، حسین طلا معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از مدیران از روند بازسازی و تجهیز ورزشگاه آزادی بازدید کرد.

صالحی در این بازدید ضمن حضور در ضلع غربی ورزشگاه و نظارت دقیق بر نحوه نصب و جانمایی سکوهای تماشاگران بر رعایت الزامات و مقررات فنی و قانونی در اجرای این پروژه تاکید کرده همچنین از جایگاه CIP و VIP، جایگاه خبرنگاران و گزارشگران و چمن مجموعه ورزشی آزادی نیز بازدید کرد.

دادستان تهران در این بازدید، ضمن قدردانی از مسئولان و نهادهای دخیل در بازسازی ورزشگاه آزادی، ورود دادستانی به موضوع ساماندهی و بازسازی ورزشگاه‌ها را یکی از تکالیف قوه قضاییه در راستای احیای حقوق عامه و پیگیری این حقوق مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه ساماندهی وضعیت ورزشگاه‌های ما در سراسر کشور مطالبه عمومی مردم است دادستانی بر اساس وظیفه قانونی خود به این موضوع ورود پیدا کرد.

شرایط ورزشگاه آزادی زیبنده تیم ملی نیست

صالحی با تاکید بر لزوم تسریع در آماده‌سازی و تجهیز این مجموعه، افزود: به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی تیم ملی ما باید برای انجام بازی‌های خود به استان‌های مختلف سفر کند که در آن استان‌ها نیز شرایط ورزشگاه‌ها مطلوب نیست. این شرایط زیبنده تیم ملی ما نیست بنابراین باید ورزشگاه آزادی هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: شرایطی که در ورزشگاه آزادی هست در آمادگی تیم ملی و کیفیت بازی آنان تاثیرگذار است و این موضوع باید مدنظر مسئولان نهادهای ذیربط و پیمانکار پروژه باشد.

ورزشگاه آزادی نماد و پیشانی فوتبال کشور

صالحی ورزشگاه آزادی را نماد و پیشانی فوتبال کشور برشمرد و عنوان کرد: این مجموعه با نیم قرن فعالیت خاطرات خوب و بدی در ذهن مردم به جا گذاشته و سهم مهمی در پیشرفت فوتبال کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی و نگهداری این مجموعه نیازمند طرح و برنامه مدون و اصولی با رعایت کلیه جوانب از جمله مسائل فنی و تخصصی است، افزود: نگهداری از ورزشگاه آزادی از بازسازی آن مهمتر است و ما نباید اجاره دهیم ورزشگاه‌های مادر در سراسر کشور خصوصا این ورزشگاه ملی به این وضعیت دچار شود.

دادستان تهران تصریح کرد: چمن‌های ما در بعضی از ورزشگاه‌ها به هیچ عنوان مناسب نیست؛ بنابراین برای همه این موارد باید برنامه ریزی دقیق کرد. از وزارت ورزش تقاضا دارم برای این موضوع برنامه ریزی جدی داشته باشد.

تاکید دادستان بر تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم VAR و حفظ شأن و منزلت بانوان

صالحی بر تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم VAR و حفظ شان و منزلت بانوان در برپایی مسابقات ورزشی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی تمام توان و تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر مسابقات ورزشی به کار گرفته و از دستگاه‌های مسئول و متولی مطالبه گری نموده و مطابق قانون حمایت می‌نماید.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم زیاد طرفداران و تماشاچیان مسابقات فوتبال، می‌توان از این ظرفیت عظیم در زمینه مسائل فرهنگی استفاده کرد همچنین باید برای ارتقای جایگاه فوتبال تلاش کنیم و یکی از زیرساخت‌های آن ورزشگاه‌های ماست که باید با سرعت و جدیت بازسازی و نوسازی شوند.

عملیات بازسازی ورزشگاه آزادی در ۳ شیفت کاری در حال انجام است

وی ادامه داد: بنا بر اعلام مسئولان و بازدیدی که امروز انجام شد عملیات بازسازی ورزشگاه آزادی در ۳ شیفت کاری در حال انجام است. طبق اعلام مسئولان مربوطه بخش غربی ورزشگاه که قلب ورزشگاه است تا پایان آذر ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مسابقات ورزشی در این استادیوم برگزار می‌شود و خوشحالیم که تماشاگران که نقش مهمی در ترقی فوتبال کشور و تزریق هیجان به جامعه دارند بار دیگر در این ورزشگاه گرد هم آیند و شاهد تلاش ورزشکاران عزیزمان برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی خواهند بود.

حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: مقاوم سازی ۲۲ زون از ۷۲ زون اصلی مجموعه ورزشگاه آزادی انجام شده همچنین سکوهای تماشاگران سبک‌سازی شده و در همه زمینه‌ها از قبیل بازسازی رختکن‌ها، سیستم نور، صوت و .. ورزشگاه مطابق استانداردهای AFC در حال انجام است.

طلا تصریح کرد: حجم زیادی از بازسازی‌ها یا انجام شده یا قراردادهای آن منعقد شده و الزامات کار در ورزشگاه مستقر شده است.

وی با بیان اینکه اولین کاری که در زمینه بازسازی انجام شد تخریب سکوهای تماشاگران بود، یادآور شد: سکوهای پیش‌ساخته در خارج از ورزشگاه ساخته و به ورزشگاه منتقل و نصب شد. این عملیات در راستای مقاوم سازی و سبک سازی ورزشگاه نقش بسیار مهمی دارد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز در ادامه این بازدید ضمن تشکر از دادستان تهران و مسئولان قضایی به دلیل حمایت‌های قضایی برای بازسازی ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: بازدید دادستان تهران از این مجموعه قطعا تاثیر مثبتی در روند بازسازی ورزشگاه آزادی دارد چرا که با همکاری و همراهی دستگاه قضایی استان می‌توان کارها را به نحوه بهتر و مطلوب‌تری پیش برد.