شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۶۱ دستگاه آمبولانس اورژانس در این استان گفت: ۸۵ درصد این ماشین‌های این ناوگان فرسوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، محمدحسین اعرابی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: همزمان با الحاق تجهیزات جدید به ناوگان اورژانس کشور و رونمایی از ۱۰۸ دستگاه آمبولانس جدید، ۲ دستگاه آمبولانس تویوتا ۶سلندر با کابینه مرتفع، به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

وی افزود: با به کارگیری این آمبولانس‌ها شاهد افزایش سرعت خدمات‌رسانی و ارتقا کمی و کیفی خدمات‌دهی به بیماران اورژانس و تا حدودی رفع مشکل کمبود و فرسودگی آمبولانس در اورژانس استان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ماه گذشته نیز یک دستگاه آمبولانس ۱۱۵ از سوی وزارت بهداشت، به ناوگان اورژانس استان اضافه شد.

اعرابی با اشاره به فرسودگی ناوگان اورژانس استان یادآور شد: با توجه به کوهستانی بودن استان و پراکندگی روستاها و محورهای ارتباطی سخت‌گذر می‌طلبد در خصوص نوسازی آمبولانس‌های استان اقدامات بیشتری انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی و ۹ بیمارستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.