بندرعباس - ایرنا - معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی و آغاز تخلیه یک فروند کِشتی حامل ۷۰ هزار تُن کنجاله سویا در بندر شهید رجایی خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرهزگان، روح‌الله شاعلیا روز شنبه در حاشیه تخلیه این شناور در اسکله بندر شهید رجایی افزود: این دومین کِشتی حامل کنجاله سویا از ابتدای سالجاری تاکنون بوده که در اسکله ۱۵ بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

وی ادامه داد: به منظور سرعت بخشی در ارسال نهاده‌های دامی به داخل کشور، این محموله طی ۱۰ روز و به صورت رویه حمل یکسره تخلیه و ارسال می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مقرر شد روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن کنجاله سویا از این کشتی تخلیه و از طریق کامیون‌ها بارگیری و به سراسر کشور ارسال شود.

شاعلیا ادامه داد: پیش از این نیز یک شناور حامل ۶۹ هزار و ۹۷۶ تُن کنجاله سویا در بندر شهید رجایی پهلودهی شده بود.

کنجاله سویا از دانه سویا بدست می‌آید و جزو فرآورده‌های با ارزش بوده که در تغذیه حیوانات کاربرد دارد؛ استفاده از کنجاله سویا به عنوان منبع پروتئین در مقایسه با منابع پروتئینی دیگر مانند کنجاله ماهی یا پروتئین‌های حیوانی، اقتصادی‌تر است.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.