تهران- ایرنا- تازه‌ترین کنسرت ارکستر ملی ایران با عنوان «پایکوبی» به رهبری همایون رحیمیان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران با رهبری همایون رحیمیان، شامگاه جمعه-۲۷ مهرماه- از ساعت ۲۱:۳۰ با کنسرت «پایکوبی» در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت جابر اطاعتی به عنوان تک‌نواز گارمون ارکستر ملی را همراهی می‌کند.

برای این اجرا قطعاتی از حشمت سنجری، محمدرضا تفضّلی، همایون رحیمیان، فرهاد پوپل انتخاب شده است.

ارکستر موسیقی ملی ایران سال ۱۳۷۷ به همت استاد فرهاد فخرالدینی، با هدف اجرای آثار ارزشمند موسیقی ارکسترال ایرانی تشکیل شد. این ارکستر با ترکیب متناسبی از سازهای ایرانی شامل سنتور، قانون، گروه نوازندگان تار و تارباس، عود و سازهای ضربی در کنار سازهای یک ارکستر سمفونیک بنا نهاده شده است. بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی در گنجینه ارکستر ملی وجود دارد، این ارکستر زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی است و اکنون با رهبری دائم همایون رحیمیان فعالیت می‌کند.

نخستین کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران امسال با عنوان «در رهگذارت» ۱۹ و ۲۰ خرداد به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی عبدالحسین مختاباد و دومین کنسرت آن با عنوان «ماه من» ۱۲ و ۱۳ تیرماه به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی سیدحسام‌الدین سراج در تالار وحدت برگزار شد.

ارکستر ملی ایران به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران در قالب پوئم سمفونی «دیار علویان» با خوانندگی سیدمحسن حسینی و اکبر رستگار ۱۴ مهرماه در ساری روی صحنه رفت.