تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: در المپیک با بدترین قرعه ممکن روبه رو شدم اما توانستم مدال برنز را برای کاروان کشتی ایران ضرب کنم.

امیرعلی آذرپیرا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص رقابت‌های المپیک پاریس اظهار کرد: من تازه اول راه هستم، می‌خواهم به هدف اصلی که کسب مدال طلای المپیک است برسم. تمام تلاش خود را می‌کنم که در بهترین شرایط از نظر آمادگی جسمانی و فنی قرار بگیرم و دوبنده تیم ملی را بدست آورم.

وی بیان کرد: برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم برای حضور در المپیک پاریس، بسیار تلاش کردم و متحمل سختی‌های زیادی در تمرینات شدم. اما برای کسب مدال طلا به پاریس رفتم اما در مبارزه نخستم با تاج‌الدین‌اف از ناحیه زانوی پا دچار پارگی رباط صلیبی شدم البته پس از این دیدار که با پیروزی حریف همراه بود، علیرغم درد شدیدی که داشتم اما به مبارزات خود ادامه دادم، چرا که با خود عهد کرده بودم دست خالی از المپیک برنگردم.

دارنده مدال برنز المپیک همچنین به دیدار خود با ۲ نابغه آمریکایی و روسی‌الاصل بحرین اشاره کرد و ادامه داد: قرعه بدی را در المپیک داشتم اما کایل اسنایدر و احمد تاج‌الدین‌اف از بهترین آزادکاران دنیا در وزن ۹۷ کیلوگرم به حساب می‌آیند. البته برای رسیدن به دوبنده تیم ملی مسیر سختی را در پیش رو داشتم اما تلاش زیادی کردم تا خودم را در این وزن ثابت کنم.

وی در خصوص مصدومیت خود نیز گفت: عمل جراحی سختی را پشت سر گذاشتم اما برای مداوای بیشتر مراحل فیزیوتراپی خود آغاز کرده‌ام. با توجه به اینکه به دنبال قهرمانی در رقابت‌های جهانی هستم از حضور در رقابت‌های لیگ انصراف دادم تا بتوانم زمان زیادی را برای استراحت و درمان سپری کنم.

آذرپیرا با اشاره به مدیریتش در خانه کشتی شهید سیفی در تهران‌پارس گفت: امیدوارم احداث این سالن در شرق تهران‌آغازی بر دوران قهرمان پروری باشد و جوانان و نوجوانان برای حضور ورزش اول ایران ترغیب شوند.

وی در پاسخ به این سوال بعد از چند سال یک نابغه تهرانی توانست در المپیک مدال‌آور باشد خاطر نشان کرد: در این خصوص باید از فدراسیون و هیات کشتی تهران تشکر کنم که از تمام جهات برای کشتی گیران سنگ تمام گذاشتند. به طور قطع این مدال نشان از شکوفایی مجدد تهران در کشتی دارد. نباید از تلاش قاسم علی‌عسگری به سادگی گذشت بلکه او توانست زحمات زیادی برای موفقیت ورزش نخست کشور در پایتخت بردارد. افتتاح پنج پایگاه قهرمانی این نوید را می‌دهد که در آینده بیشتر شاهد موفقیت ورزشکاران تهرانی در عرصه بین‌المللی باشیم.

دارنده نشان برنز المپیک ابراز امیدواری کرد که در آینده بیشتر از موفقیت پایتخت خواهیم شنید.