اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰ هزار و جوانان و نوجوان این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی امسال موسوم به شوق رویش جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

«علیرضا شهرجردی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان با هدف غنی سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان در تابستان ۱۴۰۳ در سطح استان مرکزی اجرا شد.

وی عنوان کرد: در اجرای این طرح برنامه‌های فرهنگی، هنری، عقیدتی، امدادی و ورزشی از جمله حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه‌های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و همچنین کارگاه‌های ادبی همچون شاهنامه خوانی و داستان‌نویسی برای دانش آموزان برگزار شد.

مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های شوق رویش بود.

شهرجردی با اشاره به اینکه این طرح، با رویکرد آگاه‌سازی، توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی در قالب پایگاه‌های فرهنگی آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس استان در محله‌ها اجرا شد، گفت: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آنها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: این طرح در ۱۳ شعبه هلال‌احمر، ۵۰۰ خانه هلال و کانون‌های دانش آموزی استان در تابستان اجرا شده‌است و در همین راستا برای حضور علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره‌های شوق رویش برنامه‌ریزی های لازم در شعب هلال‌احمر در سطح استان صورت می‌گیرد.