قزوین - ایرنا - مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه شهید رجایی قزوین از ظرفیت صنعتی این استان و همچنین شرکت های دانش بنیان در تامین قطعات الکتریکی مورد نیاز واحدهای این نیروگاه به درستی بهره برداری می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل موتابها روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز قزوین و در بازدید و گفت و گو با رییس این مرکز، اظهار کرد: تامین برق و تعمیرات بخش های مختلف نیروگاه شهید رجایی ۲ کار عمده ای است که در این نیروگاه با تلاش همکاران ما صورت می گیرد که توانستیم روزهای سخت تابستان را بدون مشکل بگذرانیم.

وی ادامه داد: ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیروگاه در نیروگاه شهید رجایی با پتانسیل خوب استان صنعتی قزوین، شرکت های دانش بنیان و همچنین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه شریف به درستی در حال تولید و انجام است و عمده نیاز قطعات مکانیکی طی بیست سال گذشته در داخل استان تامین شده که نشان از دانش بالای جوانان ما دارد.

موتابها خاطرنشان کرد: انجام حجم گسترده‌ فعالیت های تعمیراتی در سه حوزه الکتریک، ابزار دقیق و مکانیک، وجود متخصصان با تجربه ای را می‌طلبد و همچنین برای تداوم فعالیت ۱۳ واحد نیروگاه شهید رجایی در شرایط تحریم های اقتصادی کشور، تامین قطعات و تجهیزات امری ضرورتی نیز محسوب می شود.

به گفته این مسوول،۱۷ برنامه تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی وجود دارد که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان بومی، در حال انجام است و این موضوع نتیجه اعتماد به جوانان این مرزوبوم است.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین بیان کرد: این نیروگاه تعطیلی ندارد و کارکنان آن در تمام ایام سال برای تولید انرزژی الکتریکی خدمت می کنند تا مردم در رفا و آسایش زندگی کنند.