پردیس - ایرنا - مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری پردیس گفت: در شهرهای بومهن، پردیس، سعیدآباد، خسروآباد و ۱۵ روستای شهرستان بافت‌های فرسوده شناسایی شده و در شهر بومهن پنج نقطه با فرسودگی برجسته شناسایی شده‌است.

به گزارش ایرنا،محمود حیدری روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه آموزشی مدیریت بحران فرمانداری پردیس به خبرنگار ایرنا گفت: در محدوده سیاهبند بومهن شاهد پدیده پشت بام سازی هستیم و در برخی از نقاط این شهر تراکم ساختمانی یکی دیگر از مسائل قابل توجه در حوزه مدیریت بحران در بومهن است.

این مسئول با اشاره به ضرورت نظارت بیش از پیش شهرداری ها برای صدور پروانه ساختمان خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید فرماندار شهرستان، شهرداری ها به عنوان مرجع صدور پروانه ساختمان نظارت لازم را داشته باشند و رعایت استانداردهای لازم برای ساخت و ساز را مد نظر داشته باشند.

مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری پردیس ادامه داد: مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در بستر حریم رودخانه، لایروبی نهرها، مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و ساخت غیر اصولی منازل در دستور کار دستگاههای مرتبط قرار گیرد.

حیدری خاطر نشان کرد: مقدمات تهیه اطلس جامع مدیریت بحران شهرستان فراهم شده است، تاکنون مطالعات لازم و ضروری در این حوزه اجرا نشده و باید انجام شود تا در زمان بروز حوادث راهبرد خوبی برای مقابله داشت باشیم.

وی گفت: با وجود اطلس جامع مدیریت بحران می توانیم تصمیمات سازنده و بهتر و لازم را در حوزه پیش بینی، پیشگیری، مقابله، پاسخگویی وتاب آوری با حوادث طبیعی و انسان ساز باشیم.

این مسئول یادآور شد: به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نشستی با حضور کارشناسان برجسته و مدیران اجرایی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری پردیس برگزار شد.

حیدری ادامه داد: آموزش موارد پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی به ویژه سیل و برگزاری مانورهایی در حوزه مدیریت شهرستان با هدف کاهش خسارات و پاسخگویی به هنگام برگزار شد.

وی افزود: اطلاع رسانی برای عموم مردم از طریق دستگاههای اجرایی مانند هلال احمر و سایر دستگاههای که عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان هستند برگزار شده و به طور مستمر در دست اقدام و اجرا است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.