مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد در دیدار با وزیر کشور گفت: توجه به تکمیل آزاد راه حرم تا حرم و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر مشهد ـ تهران دو موضوع حائز اهمیت برای دولت است.

به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز شنبه در دیدار با اسکندر مومنی وزیر کشور و استاندار جدید خراسان رضوی، افزود: مشهد متعلق به امام رضا (ع) است، از این رو هویت امام هشتم در جهات مختلف مدیریت شهری همچون ساخت و سازها و مسائل اجتماعی باید رعایت شود.

وی بیان کرد: ممانعت از ناهنجاری‌های فرهنگی و حفظ هویت امام رضا(ع) در این شهر و استان خراسان رضوی بسیار مهم است و باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: معتقدم هرکسی در این سرزمین توفیق عهده‌داری مسوولیت و خدمتی پیدا می‌کند، پیش‌تر حکم خادمی‌اش را خود حضرت امضا کرده‌اند، زیرا هر خدمتی در این سرزمین، خدمت مستقیم به امام مهربانی ها است.

اسکندر مومنی وزیر کشور نیز در این دیدار موضوعات فرهنگی را از موضوعات مهم برای دولت برشمرد و گفت: اینگونه موضوعات گسترده و فرا دولتی است که همراهی و همکاری همه نهادها را می‌طلبد.

طرح آزاد راه مسیر حرم تا حرم از حرم مطهر امام رضا (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) به طول هزار کیلومتر، تنها آزادراه شرق کشور است که با ساخت آن مسیر آزادراهی ایران به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و پیش‌بینی‌ می‌شود این طرح تا سال ۱۴۰۷ تکمیل شود.

طول کلی آزاد راه در خراسان رضوی ۲۲۳ کیلومتر است که سبزوار - نیشابور و مشهد را به هم متصل می کند. این طرح نیازمند ۳۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بوده که نخستین گام برای تامین این اعتبار از طریق مولدسازی برداشته شده است.

حضور وزیر کشور بر مزار شهید رییسی

وزیر کشور ضمن زیارت حرم مطهر رضوی بر سر مزار شهید آیت‌الله رییسی حاضر شد و با قرائت فاتحه، یاد رییس جمهور شهید را گرامی داشت.

اسکندر مومنی به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان رضوی روز شنبه در سالن شهدای سلامت در مشهد با حضور وزیر کشور برگزار شد.

چهارشنبه گذشته در نشست هیات دولت «غلامحسین مظفری»، به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

مظفری متولد سال ۱۳۴۷ در روستای "مظفرآباد" شهرستان نیشابور است که به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و مدیری اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود.

وی دانش‌آموخته دکترای مدیریت توسعه است که در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ و همچنین سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور بوده است و در حد فاصل این ۲ مقطع از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ نماینده شهرستان نیشابور در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است.

مظفری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ مدیرعاملی بانک شهر را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نیز مدیر عامل منطقه آزاد کیش بود و فعالیت در سازمان اقتصادی کوثر و عضویت در هیات مدیره بانک شهر از دیگر سوابق اقتصادی این مدیر پرکار در سال های پیش است.

پیش از مظفری، یعقوبعلی نظری، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع)، سکان استانداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم را در دست داشت.

خراسان‌رضوی نزدیک به هفت میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهرستان، ۹۰ شهر و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار دارد.