رشت - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: کمک به معیشت و فراهم کردن زمینه زندگی بهتر برای نخبگان وظیفه این بنیاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین افشین عصر روز شنبه در نشست با نخبگان، برگزیدگان المپیادهای علمی، روسای دانشگاه ها و اساتید هیات علمی گیلان در رشت اظهار کرد: بسته‌های حمایتی از نخبگان باید با کمک و همفکری قشر نخبه انجام شود آنان بهتر با مسایل و مشکلات حوزه خود آشنا هستند از اینرو در تهیه این بسته‌ها نقش موثری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه فراخوان طرح‌های نخبگان برای تهیه بسته حمایتی از آنان ارائه خواهد شد، اضافه کرد: نخبگان باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و احترام به افراد نخبه و حمایت از آنان نقش مهمی در تاثیرگذاری این چهره های توانمند در جامعه دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نخبگان باید بر اساس شایسته سالاری حمایت شوند، اضافه کرد: تلاش بر آن است که عده‌ای از نخبگان کارآفرین باشند و برخی هم شرکت دانش بنیان راه‌اندازی کنند تا ضمن بالفعل کردن ظرفیت ها، دغدغه اشتغال نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نخبه باید به دنبال کارآفرینی برای دیگران باشد، اظهار کرد: در عین حال دستگاه‌های اجرایی نیز به جامعه نخبگان نیاز دارند که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌ها و استعدادهای آنان برای پیشبرد بهتر امور و حرکت به سمت بهبود استفاده کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور درباره برنامه‌های حمایتی بنیاد نخبگان بیان کرد: هیچ فرقی بین دانشگاه های آزاد و دولتی و غیره نیست، بنیاد ملی نخبگان از برنامه‌های دانشگاه‌ها صرف‌نظر از دولتی و آزاد حمایت می‌کند، هر دانشگاهی که در مسیر شبکه سازی هرمی نخبگان کمک کننده باشد حتما مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای نخبگان در گیلان و با بیان اینکه این استان در علم، دانش و نخبه پروری در کشور سهم دارد، اضافه کرد: نیروهای نخبه و باهوش پای کار در گیلان ظرفیت خوبی برای این استان به شمار می‌روند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری صبح امروز در سفر یک روزه خود به گیلان ضمن حضور در مزار شهدای رشت و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در دهکده فناوری و نوآوری فشتام رشت دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسائل، ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانش بنیان‌های استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بازدید معاون علمی رئیس جمهور از دستاوردهای دانش بنیان‌ها در گیلان

دانش بنیان ها در برنامه هفتم به ۳۰ هزار شرکت می‌رسد