بوشهر - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس از برگزاری یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی کشور در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و انرژی در بندر بوشهر خبر داد. 

رحمن دشتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی و ارائه آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای صنعت نفت و انرژی، از تاریخ ۶ تا ۸ آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر، سالن لیان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و انرژی خلیج فارس، فرصتی منحصر به فرد برای شرکت‌های فعال در این صنایع است تا آخرین دستاوردها، نوآوری‌ها و فناوری‌های پیشرفته خود را به نمایش بگذارند.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس تصریح کرد: این نمایشگاه، که به مدت سه روز برگزار می‌شود، از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و تمامی افراد علاقه‌مند، از جمله متخصصان، صنعتگران، سرمایه‌گذاران و دانشجویان می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.

وی ادامه داد: حضور ۶۰ شرکت از سراسر کشور که به ارائه آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای فنی و تخصصی مورد نیاز صنعت نفت، گاز و انرژی خواهند پرداخت، نشان از اهمیت بالای این نمایشگاه دارد.

دشتی اضافه کرد این شرکت‌ها با ارائه فناوری‌های روز دنیا در بخش‌های مختلف، از اکتشاف و استخراج گرفته تا تولید و پالایش، نقش مهمی در توسعه پایدار این صنایع ایفا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

برگزاری ۲۹ نمایشگاه تخصصی و عرضه مستقیم در بوشهر هدف‌گذاری شد

نمایشگاه صنایع دریایی بوشهر سرآغازی برای تحقق توسعه دریامحور استان است

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در تحقق شعار سال و کمک به اقتصاد ملی، گفت: نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و انرژی خلیج فارس، علاوه بر معرفی توانمندی‌های داخلی، فرصت خوبی برای شرکت‌های حاضر است تا با خنثی کردن اثرات تحریم‌های خارجی، مانع از خروج ارز از کشور شوند.

دشتی افزود: این دستاوردها در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که توان داخلی در مواجهه با چالش‌های اقتصادی و تحریمی می‌تواند بسیار مؤثر و موفق باشد.