کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با برشمردن اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی به ویژه در محصولات صادرات‌محور و استراتژیک گفت: این سرشماری، مقدمه جمع‌آوری اطلاعات در برنامه‌ریزی و توسعه است. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان افزود: در خصوص مباحث پشتیبانی شامل تامین خودروی مورد نیاز، معاونت توسعه استانداری هماهنگی‌های لازم را خواهد داشت و ساماندهی‌ها با هماهنگی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی، مقدمه جمع‌آوری اطلاعات در برنامه‌ریزی و توسعه است و ضرورت دارد، ضمن اینکه شفافیت در حوزه کشاورزی ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان گفت: با توجه به میزان اشتغال و حوزه‌های جدیدی که در بخش کشاورزی اضافه شده است، همه دستگاه‌های دست‌اندرکار باید به اجرای سرشماری کشاورزی کمک کنند تا بر اساس آن تحلیل‌های دقیق و مطلوبی را ارائه داد.

فداکار تصریح کرد: این سرشماری یک قانون است و هیچ ارتباطی با مسائل دیگر ندارد.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به عدم تبادل موافقت‌نامه‌های برخی دستگاه‌های اجرایی در اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکید کرد که طی ۲ تا سه روز آینده تمام موافقت‌نامه‌ها باید مبادله شوند.

وی ابراز داشت: متاسفانه شهر کرمان و اطلاعات شهرستان کرمان زیر سایه دستگاه‌ها و ادارات کل دیده نمی‌شود.

فداکار به برگزاری دومین جشنواره ملی نان در شهر کرمان با حضور ۲۵ استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره فرصت خوبی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، سلامت و اقتصادی است.

محمدرضا وحیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: سال جاری ۲ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان ابلاغی اعتبارات هزینه‌ای استان بوده که موافقت‌نامه‌های آن با دستگاه‌های مشمول مبادله و ۵۶ درصد اعتبارات هزینه‌ای به ما تخصیص‌داده ‌شده است.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی استان کرمان هشت هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۸۰ درصد مبادله موافقت‌نامه آن با دستگاه‌ها انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به سرشماری عمومی کشاورزی نیز اشاره داشت و گفت: ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و ششمین سرشماری عمومی کشاورزی ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز در کشور و استان آغاز می‌شود.

وحیدی افزود: این سرشماری شامل محصولات زراعی و باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه‌ای، آبزیان، پرورش زنبور عسل، طیور و کرم ابریشم است.

وی تصریح کرد: در ۸۵ شهر و ۵۵۰ پارچه آبادی دارای سکنه استان سرشماری عمومی کشاورزی اجرا می‌شود و پیش‌بینی است که برای ۲۷۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی این پرسش‌نامه تکمیل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سرشماری در استان کرمان در مقایسه با متوسط کشوری حائز اهمیت بیشتری است، ایران رتبه ۱۷ در کشاورزی را دارد و سهم شاغلان در بخش کشاورزی در ایران ۱۵ درصد بوده که در استان ۴۰ درصد است.

وحیدی بیان کرد: در تمام اقلام کشاورزی در استان رتبه‌های بالا را داریم.