اسلام‌آباد - ایرنا - در جریان هفتمین نشست مقامات نظامی پاکستان و عربستان با محوریت پیشبرد همکاری‌ها در حوزه صنایع دفاع، طرف پاکستانی بر تداوم کمک خود برای ظرفیت‌سازی نیروهای دفاعی عربستان سعودی تاکید کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، هفتمین نشست مجمع همکاری‌های عربستان و پاکستان در حوزه صنایع دفاعی به میزبانی ریاض برگزار شد.

ریاست هیات نظامی پاکستان برعهده ژنرال محمد اویس دستگیر رئیس ستاد ارتش بود و ریاست هیات سعودی را نیز طلال بن عبدالله العطیبی دستیار وزیر دفاع این کشور برعهده داشت.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در این نشست بر حمایت مستمر کشورش از آنچه ظرفیت‌سازی نیروهای دفاعی سلطنتی سعودی خواند، تاکید کرد.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: طرفین چالش‌های امنیت جهانی، منطقه‌ای و پیامدهای آن بر نیروهای دفاعی دو کشو را مورد بحث قرار دادند.

هیات‌های پاکستان و عربستان خاطرنشان کردند که پیشرفت های سریع در فناوری های مدرن مستلزم تقویت بیشتر همکاری ها در حوزه صنایع دفاعی است.

آنان پیشرفت‌های حاصله در زمینه های همکاری را بررسی و برای شناسایی فرصت‌های جدید همکاری به توافق رسیدند.

عربستان سعودی و پاکستان چند دهه است که از نزدیک‌ترین متحدان یکدیگر به حساب می‌آیند. دو کشور در طول سال، چندین رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند. به عنوان مثال، شهریور و مهرماه سال گذشته رزمایش‌های مشترک موسوم به «التبر-۱» و «زره سند ۲۰۲۳» با حضور نیروهای سعودی و به میزبانی پاکستان برگزار شد.

تقویت مناسبات دفاعی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بخشی از برنامه‌های راهبردی و دفاعی اسلام‌آباد به شمار می‌رود.