رشت - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان گیلان کم است طی سه سال از ۱۰۰ شرکت فعلی به ۳۰۰ شرکت افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، حسین افشین عصر شنبه در پایان سفر یکروزه خود به استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد شرکت تا سال آینده به ۱۵۰ و ظرف مدت سه سال آینده به ۳۰۰ شرکت افزایش خواهند یافت.

وی افزود: فضای مربوط به شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان بسیار کم است و قرار شد با کمک استاندار مساحت ۲.۴ هکتاری کنونی آن تا سه سال آینده به ۳۰ هکتار افزایش یابد که طبق پیش بینی تا سال آینده این رقم به ۱۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

افشین ادامه داد: البته برای افزایش مساحت شرکت‌های دانش بنیان، سه بخش هیات علمی، وزارت علوم و استانداری گیلان کمک خواهند کرد تا طی سه سال آینده مساحت این شرکت‌ها به ۳۰ هکتار افزایش یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: همچنین در بخش مرجعیت علمی نیز از دانشگاه‌های گیلان درخواست کردیم که در حوزه‌هایی که مرجعیت علمی دارند و قادرند که در کشور پایه علمی شوند را معرفی کنند البته ما شناخت کافی از دانشگاه‌های گیلان داریم.

افشین به حضور ۵۰۰ نخبه در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: نخبگان آینده سازان امروز و فردای کشور ما هستند و با هماهنگی‌هایی که با استانداری گیلان انجام شده، قرار است نخبگانی که منزل مسکونی ندارند، زمین برای احداث خانه در اختیار آنان قرار گیرد.

همچنین استاندار گیلان نیز با اشاره به وجود نخبگان برجسته در این استان اظهار کرد: خوشبختانه نخبگان زیادی در گیلان داریم و ظرفیت نخبه برداری در این استان وجود دارد.

هادی حق شناس افزود: از سوی دیگر هدف دولت این است که حداکثر اسنفاده از نخبگان را داشته باشد که ما نیز تلاش داریم از مجموع منابع انسانی، شایسته گزینی داشته باشیم تا گام مهمی را در توسعه استان برداریم.

به گزارش ایرنا، حسین افشین معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز در سفر یکروزه خود به استان گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و همچنین نخبگان این استان دیدار و گفت وگو کرد ضمن اینکه بازدید از دانشگاه‌ها و چند شرکت دانش بنیان این استان از دیگر برنامه‌های وی در این سفر بود.