تهران-ایرنا- هزاران نفر در رم پایتخت ایتالیا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه نوار غزه گرد هم آمدند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از نووستی، بر خلاف تجمع های قبلی، این بار مقامات ایتالیایی به تظاهرات کنندگان اجازه دادند تا در خیابان ها و میادین پایتخت این کشور راهپیمایی کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که تظاهرات کنندگان پس از پیمودن مسیری سه کیلومتری، در نهایت در میدان «ویکتور امانوئل دوم» که در سال گذشته نیز محل اجتماع حامیان ملت فلسطین بود، گرد هم آمدند.

نووستی در همین ارتباط افزود: پایتخت نشینان ایتالیا با در دست داشتن پرچم های فلسطین و لبنان و همچنین برافراشتن پارچه نوشته هایی به رنگ قرمز، جنایات رژیم صهونیستی، قتل عام و نسل کشی مردم غزه را محکوم کردند.

شنبه گذشته نیز راهپیمایی هزاران نفر در حمایت از مردم مظلوم غزه در مرکز رم با دخالت و درگیری نیروهای پلیس به پایان رسید و ده ها نفر زخمی شدند. پلیس در این درگیری ها برای متفرق کردن مردم از ماشین ها آب پاش استفاده کرد و تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه مبارزه با جنبش مقاومت در منطقه، حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون تجمعات مردمی در بیش از یکصد شهر جهان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شده است.