نوشهر_ایرنا_استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت و تجربه رامسر در برگزاری رویدادهای ورزشی گفت: پیگیر آن هستیم که یک دهکده المپیک برای حضور ورزشکاران در سطح ملی و بین‌المللی در رامسر ایجاد و دیپلماسی ورزشی در این منطقه از استان محقق شود

به گزارش ایرنا، یوسف نوری شامگاه شنبه در افتتاحیه دومین المپیاد آمادگی جسمانی و تندرستی که در سالن شهید چمران رامسر برگزار شد، ایجاد دهکده المپیک را قدمی در جهت حضور تیم‌ها و ورزشکاران در سطح جهانی برشمرد و افزود: مقدمات انجام این کار از سوی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری و انجام است و معتقدم این زیرساخت زمینه تحقق دیپلماسی ورزشی و گردشگری ورزشی را در این خطه ساحلی از کشور فراهم می‌کند.

او ظرفیت‌های مازندران در زمینه رشته‌های مختلف ورزشی را کم‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: اخیرا اعزام تیم ووشوی مازندران به رقابت‌های جهانی و مدال‌آوری آنان صحت ادعا را تائید می‌کند.

وی مازندران را پایتخت بسیاری از ورزش‌ها نظیر کشتی، تنیس روی میز، تیراندازی، ورزش‌های انفرادی و رزمی معرفی و اظهار کرد: فوتبال این استان هم شرایط رو به رشدی را تجربه می‌کند.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: این بازی‌ها با حضور هزار و ۵۰۰ ورزشکار به همراه عوامل اجرایی‌ در بخش بانوان و مردان طی یک هفته در این شهرستان ساحلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، این مسابقات از ۲۱تا ۲۶مهرماه در ۲ گروه مردان و بانوان و در هشت رشته ورزشی انجام می‌شود که روز نخست به مردان و سه روز پایانی به بانوان اختصاص دارد.

شهرستان رامسر با داشتن اردوگاه‌ها ورزشی نظیر میرزاکوچک خان، چمران و هفتم تیر و ... یکی از شهرهای مهم مازندران از نظر داشتن فضاهای اقامتی و زیرساخت‌های ورزشی مناسب محسوب می‌شود.