بیرجند - ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: ۶ ماه نخست سال جاری هزار و ۴۷ خودرو شوتی در استان توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هفت درصدی دارد.

محمد شریف گلچین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این مدت چهار هزار و ۵۳ پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال در استان تشکیل شد که از نظر تعداد پرونده ۶ درصد کاهش اما از نظر ارزش ۲۷ درصد افزایش دارد.

وی گفت: امسال در زمینه قاچاق کالا و ارز، هزار و ۹۳۹ متهم در استان دستگیر شدند که تعداد آنان نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت پنج پرونده قاچاق سازمان یافته داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵۰ درصدی دارد.

وی افزود: در زمینه قاچاق کالا ۲ هزار و ۴۱۹ خودرو توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

گلچین مقدار فرآورده‌های نفتی قاچاق مکشوفه در استان را سه میلیون و ۷۱ هزار و ۱۴۲ لیتر اعلام کرد و گفت: کشف این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی دارد.

وی از کاهش ۶۳ درصدی قاچاق دام سبک و ۸۱ درصدی قاچاق دام سنگین نیز خبر داد و گفت: قاچاق طیور هم در سال جاری ۹۹ درصد کاهش یافته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار کرد: قاچاق لوازم یدکی خودرو در سال جاری ۲ هزار و ۶۴۲ و قاچاق سیگار هزار و ۷۵۳ درصد افزایش یافته است.