تهران- ایرنا- رادیو اینترنتی مناهج با انتشار پادپخش «سید عزیز» به معرفی شهید مقاومت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت. 

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا پادپخش «سید عزیز» در دو قسمت منتشر شده است که قسمت اول به ایام نوجوانی و طلبگی سید حسن نصرالله، دوران کودکی و نوجوانی، عشق به طلبگی، فعالیت در جنبش امل، مهاجرت به نجف برای تحصیل، معمم شدن به دست شهید صدر، آشنایی با سید عباس موسوی، بازگشت به لبنان و ازدواج اختصاص دارد.

در قسمت دوم این پادپخش نیز مروری بر دوران دبیرکلی نصرالله، ماجرای تأسیس حزب الله، سیدعباس موسوی و نقش پررنگ همسر مجاهد سیدعباس، انتخاب سید حسن به عنوان دبیرکل، ماجرای شهادت سید هادی نصرالله، جنگ ۳۳ روزه و برخی از ویژگی‌های شخصیتی سیدحسن نصرالله است.

رژیم غاصب صهیونیستی در آستانه یک‌سالگی نسل‌کشی مردم فلسطین و غزه، دست به جنایت بزرگی زد و شامگاه جمعه ۶ مهر با حمله جنون‌آمیز به ضاحیه جنوبی بیروت، مقر فرماندهی حزب‌الله را مورد حمله قرار داد. در این حمله که از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی استفاده شده بود، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از عمری مجاهدت در برابر رژیم جعلی صهیونیستی به شهادت رسید.

سیدحسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت، در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال که مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان را داشت به دیدار پروردگار شتافت.

تولیدات رادیو مناهج بیشتر مشتمل بر آثار غنی تاریخی و معارفی است که برای تولید این آثار، منابع بسیاری مورد پژوهش قرار می‌گیرد تا مخاطبان این رادیوی اینترنتی که توسط عده‌ای از جوانان حوزوی راه‌اندازی شده است، بتوانند با بسیاری از دانسته‌های ژرف معارفی و تاریخی و بصیرتی آشنا شوند.

آثاری همچون تاریخ مشروطه، نگاهی به هفت انقلاب بزرگ جهان، تاریخ قیام سیدالشهدا، زندگینامه علمای مجاهد و خلاصه مهمترین کتاب ها در قالب پادپخش از دیگر تولیدات رادیو مناهج است.