آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از برداشت ۱۰هزار تن خرما از ابتدای فصل برداشت تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا یاسر شریفی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۱۰ هزار تن محصول تاکنون از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و ۲ هزار تن نیز توسط سه کارگاه خرید خریداری شده است.

وی ادامه داد: برداشت خرما از ابتدای شهریور آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

شریفی از استمرار فعالیت شبکه مراقبت و پیش آگاهی دولتی و بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد وگفت: سه هزارو ۵۰۰ هکتار از نخلستان و بیش از ۳۵ هزار هکتار زراعت تحت پوشش شبکه مراقبت دولتی قرار دارد.

وی افزود: ناظرین شبکه مراقبت در بخش خصوصی و دولتی با حضور در نخلستان‌ها و مزارع، باعث انتقال دانش کشاورزی و ارتقای سطح علمی کشاورزان می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه عمده ارقام موجود در شهرستان استعمران، برحی، بریم، زاهدی است، گفت: هرساله در کنار مصرف تازه خوری، خشک کردن و فرآوری خانگی، ارسال به استان‌های مختلف و صادرات این محصول به کشورهای هدف نیز در دستور کار است.

بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی دیگر ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

به گزارش ایرنا شهرستان خرمشهر ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان یک هزار و ۴۰۵ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۴۲۵هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند.

عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.