اصفهان-ایرنا- معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: ۷۰ میلیارد ریال در برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان در مقایسه با سال گذشته صرفه‌جویی شد.

به گزارش ایرنا، کمال حیدری روز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر اصفهان افزود: صرفه‌جویی مالی خوبی امسال در سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با توجه به تمهیدات صورت گرفته، محقق شد.

وی ادامه داد: در این دوره، هتل کوثر با مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره اختصاص یافت که نیمی از هزینه رزرو هتل و نیز سینماها بر عهده شهرداری اصفهان و مابقی از طریق برگزارکنندگان مشترک در تهران تامین شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان درباره حضور دانش‌آموزان در جشنواره از طریق آموزش و پرورش گفت: موضوع اعزام دانش‌آموزان مناطق محروم در شورای عالی جشنواره مطرح شد و مدارس اصفهان متولی اعزام دانش‌آموزان به سینماها و مجموعه «شهر رویاها» شدند.

حیدری بیان داشت: یک‌هزار و ۶۰۰ داور و خبرنگار نوجوان در این جشنواره حضور داشتند و روزانه حدود ۲ هزار دانش‌آموز به سینماها مراجعه کردند که یکی از مزایای جشنواره امسال ۲ برابر شدن تعداد داوران و خبرنگاران و نیز اکران فیلم مردمی بود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دعوت از کودکان کار و بی‌سرپرست در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بخشی از اقدامات این دوره است.

حیدری، استفاده رایگان ۱۲ هزار دانش‌آموز مناطق محروم از مجموعه شهر رویاها، نمایش ۳۷۰ عنوان فیلم جشنواره‌ای در مناطق محروم اصفهان و حضور ۵۰ سازنده فیلم مرتبط با کودکان کار را از پرمخاطب‌ترین بخش‌های این جشنواره عنوان کرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان در پاسخ به پرسش یکی از اعضای شورای شهر درباره حضور نداشتن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره و همچنین مهمانان خارجی در بخش بین‌الملل آن، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌همراه رییس جمهور در سفر خارج از کشور بود و معاون وزیر فرهنگ در این مراسم حضور داشت.

حیدری درباره حضور نداشتن مهمانان خارجی در بخش بین‌الملل این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: بلیت‌ پرواز مهمانان خارجی به‌دلیل شرایط اخیر لغو شده بود.

مدیر اجرایی سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در پاسخ به پرسش دیگر عضو شورای شهر در مورد دخیل نبودن معاونان فرهنگی مناطق در اعزام دانش‌آموزان به جشنواره گفت: با توجه به اینکه اعزام دانش‌آموزان در قالب اردو طبق قوانین بر عهده آموزش و پرورش است و باید همراه مربی و بیمه باشد، لازم بود مسئولیت این موضوع بر عهده مدارس باشد اما به نظر می‌رسید که باید هماهنگی بیشتری بین مسئولان فرهنگی مناطق با مدارس صورت می‌گرفت.

میثم بکتاشیان افزود: امسال برای نخستین بار از سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان برای اطلاع‌رسانی جشنواره و رزرو بلیت سینما استفاده شد.

در ادامه این نشست، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار داریم مسئولان دولت چهاردهم از پروژه‌های دولت سیزدهم به‌ویژه تأمین اعتبار پروژه‌های کلان اصفهان حمایت کنند.

محمد نورصالحی با اشاره به جدیت پیگیری تخصیص اعتبارات ملی به پروژه‌های آبی اصفهان گفت: انتظار داریم در دولت چهاردهم، جریان پایدار آب در زاینده رود و نیز فضای سبز اصفهان مدیریت شود زیرا فضای سبز این شهر به‌دلیل گرما و بی‌آبی وضعیت خوبی ندارد.

وی ادامه داد: استفاده از پساب فاضلاب و چاه برای آبیاری فضای سبز به‌ویژه درختان کهنسال اصفهان کافی نیست و هر روز شاهد آسیب دیدن درختان بیشتری هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حداقل پسابی که شهرداری از شرکت آبفا خریداری کرده هنوز دریافت نشده است که انتظار می‌رود شرکت مربوطه در این زمینه پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر امسال در اصفهان برگزار شد.