ارومیه- ایرنا- مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت: حدود ۱۸ میلیون اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی طی هفته گذشته در تالار ارومیه معامله شد.

وحید جوادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی که مورد معامله بوده، ۱۰۹ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال برآورد شده که ۱۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

وی اظهار کرد: در طول هفته در تالار ارومیه پنج کارگزار از ۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۳ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵۱ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در این هفته اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید خرداد سال آینده با بیش از ۴۵.۵ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه ای ارومیه قرار داشته است.

جوادی ادامه داد: شاخص کل بازار بورس با ۱۵ هزار و ۲۲ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۹۹ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس با ۱۴۵ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

به گزارش ایرنا بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.