یزد- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت چهاردهم مخالف خالص‌سازی است و نمی‌خواهد این مسیر را طی کند؛ حرکت این دولت در مسیر وفاق است و افراد شایسته که گفتمان رییس‌جمهور را قبول دارند، به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش ایرنا "علی زینی‌وند" روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید یزد افزود: برای انتخاب استانداران، شاخصه‌هایی مثل وزارت کشوری بودن و موفقیت در گذشته و سوابق را مبنا قرار دادیم و سعی می‌کنیم از شاخص‌های خود کوتاه نیاییم و نیامدیم.

وی اظهار داشت: ۵۰۰ نفر را برای استانداری همه استانها انتخاب کردیم که این رقم می توانست حتی چند هزار نفر باشد؛ و در نهایت این رقم برای انتخاب ۳۱ استاندار به ۲۰۰ نفر تقلیل یافت، در میان این افراد تعداد زیادی می توانستند استاندار شوند و باید قبول کنیم که راضی کردن همگان سخت است.

زینی‌وند در ادامه شهادت ایت الله رییسی، رییس جمهور پر تلاش و مردمی را رویدادی تلخ عنوان کرد و افزود: در جایی که همه رسانه های خارجی فکر می کردند، مردم با صندوق رای قهر کردند و می گفتند مردم دیگر به صندوق رای اعتماد ندارند، در دل چنین فضایی و مشکلات دیگر، انتخابات برگزار شد که محور اصلی شور و شوق آن شخص رهبر انقلاب بودند .

وی با بیان اینکه با این انتخابات، امید به نزد مردم بازگشت، یادآور شد: شور و شوقی دوباره شکل گرفته و در حال تقویت است و امروز نوبت ماست که این امید را افزایش دهیم؛ مردم از صحنه مشارکت و انتخابات دل آزرده بودند و مشارکت آنان درانتخابات روند کاهشی داشت اما این انتخابات، فضا را تغییر داد که باید مدیریت کنیم و از دل این انتخابات، به تعبیر رهبری، رییس جمهوری صادق و دانشمند آمد که نام آن را هم وفاق ملی گذاشت که باید پاس بداریم.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: این وفاق، یک شعار تزئینی نیست یک ضرورت است یعنی بسیج همه امکانات یعنی صحنه باز کردن برای هر کسی که هنری دارد و می‌تواند در اداره کشور و کمک به مردم مشارکت کند.

زینی وند ادامه داد: حال که دولت دست ما افتاده اگر بخواهیم رفتارهای گذشته را که به آن معترض بودیم، انجام دهیم، درست نیست و وفاق ملی یعنی ما طرفداران دولت کمک کنیم اگر کسی شایسته است و گفتمان دولت و رییس جمهور را قبول دارد باب خدمت برایش باز باشد؛ البته دوستان رقیب هم باید این وفاق را به رسمیت بشناسند و نباید اصرار بر آمدن کسی کنند که دولت را قبول نداشته باشد.

وی اظهار داشت: شایستگانی که بر منافع و مصالح و شعار رییس جمهور دلبند هستند را باید نگه داشت تا کار کنند؛ مردم وقتی رای می دهند باید تغییر را هم ببیند و این تغییر باید منطقی و مطابق با اصول دولت باشد.

زینی وند به اوضاع اقتصادی کشور هم گریزی زد و تصریح کرد: اگر ما تحریم هم نباشیم و نفت هم بفروشیم و اقتصاد هم رونق داشته باشد، با وضعیت امروز کشور امیدی به اینکه اعتبارات دولتی بتواند شق القمر کند نیست؛ باید زمینه را برای حضور مردم و بخش خصوصی فراهم کنیم؛ بخش خصوصی که از مشکلات می ترسد سرمایه خود را بروز کند، بخشی از پول خود را به خارج کشور می برد؛ باید دولت را به عنوان رقیب بخش خصوصی از صحنه بیرون کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با تایید صحبت های یکی از نمایندگان استان یزد در مورد بی‌عدالتی در تقسیم حوزه های انتخابیه، گفت: به عنوان مسوول این بخش، اعتقاد دارم باید این حوزه درست شود زیرا گرفتن برخی امکانات مبتنی بر چانه زنی و وضعیت حوزه های انتخابیه است و کمک می کنیم بیشتر با هم در تعامل باشیم تا تصمیماتی عادلانه در این زمینه گرفته شود.

وی رب برآورده شدن حقوق کارگران و مطالبات آنها تاکید کرد و افزود: معتقد به رعایت دقیق حقوق کارگران هستیم؛ به ریز بررسی کنید تا هیچ حق و حقوقی از کارگران ضایع نشود و مطالبه ای نداشته باشند اما مراقب باشیم که مسائل کارگری باعث ناامنی روانی کارفرمایان نشود؛ حقوق همه باید با رعایت توازن برقرار باشد.

معاون وزیر کشور در بخشی از سخنان خود با تشریح افتخارات استان یزد در حوزه های مختلف و با گرامیداشت یاد و خاطره همه بزرگان و علمای این خطه گفت: از هر بخشی از تمدن بشری و ایران که بخواهیم حرف بزنیم نام یزد درخشان است و در همه حوزه های طبابت، فلسفه، معماری، کارآفرینی و فقاهت، نام یزد می درخشد و در حوزه صنعت و دانش بنیان و فناوری هم نام صنعتگران یزدی درخشان است.

در این مراسم با تجلیل از مهران فاطمی، استاندار سابق یزد، محمدرضا بابایی با حکم وزیر کشور بعنوان استاندار این استان انتخاب و معرفی شد.