تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

بندرعباس - ایرنا - سه نفر از حافظان آب در هرمزگان که امسال بیشترین تعامل و ارتباط با مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب این استان در خصوص شکستگی و پیگیری برای رفع اتفاقات را داشته‌اند، روز یکشنبه در مراسمی تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، عظیم محمدزاده، محسن تنیان و کمیل دستموزه سه شهروند بندرعباسی هستند که در ۶ ماهه نخست امسال به ترتیب ۳۴۵ تماس، ۲۴۳ تماس و ۱۵۹ تماس در قالب حوادث بر روی انشعاب و شبکه توزیع آب، شبکه جمع آوری فاضلاب، بی آبی و پیگیری رفع اتفاقات داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در حاشیه این مراسم با قدرانی از این حافظان آب گفت: ۱۲۷ هزار و ۱۳۵ فقره تماس از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه امسال با سامانه ۱۲۲ حوادث آب و فاضلاب این استان (مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان) ثبت شد که ۱۸ هزار و ۸۷۱ مورد حادثه مربوط به شبکه توزیع و انتقال آب و جمع آوری فاضلاب بوده است.

عبدالحمید حمزه‌پور اظهار کرد: شهروندان بهترین منابع برای گزارش شکستگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و بالازدگی فاضلاب در کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر هستند که در این خصوص با نیت خیرخواهی با آبفای هرمزگان تعامل و همکاری دارند و ما قدردان آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: این شهروندان بدون هیچ گونه مسئولیتی و تنها از سر دلسوزی و با درک اینکه آب کم است و باید حافظ آن باشیم، مجدانه پیگیر رفع حوادث شبکه توزیع آب و فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: باتوجه به فرسودگی شبکه توزیع به دلیل قدمت بالای آن و تعدد شکستگی که رفع برخی حوادث طولانی‌تر می‌شود اما تلاش‌مان براین است تا در حداقل زمان این حوادث رفع شود.

حمزه‌پور با تاکید بر اینکه پیگیری مشترکان آب در اعلام اتفاقات بر روی شبکه آب و فاضلاب باعث سرعت بخشی در رفع آن و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود، اضافه کرد: تقدیر از حافظان آب در شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به عنوان یک اقدام ارزشمند در دستورکار است و در ادامه نیز تداوم خواهد داشت.

سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی و ثبت مشکلات و سوالات مشترکان در خصوص حوادث آب و فاضلاب است.

در حال حاضر سالیانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی سالم مردم استان هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ که از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها است.