قزوین - ایرنا - رییس گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سلامت روان یعنی زیستن در شرایط بهتر و برای تحقق این امر افراد باید مدارا کردن و همچنین افزایش توانایی مدیریت و حل مشکلات آموزش داده شود.

لادن محمدی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شناخت توانایی‌های فردی توسط انسان‌ها و همچنین کنار آمدن با استرس‌های عادی زندگی می‌تواند به بهبود سلامت روان افراد کمک شایان توجهی کند، یعنی افراد بتوانند به خوبی نقش‌های اجتماعی خود را ایفا کنند و به اطرافیان خود در حل مشکلات کمک کنند.

وی در خصوص اهمیت سلامت روان افزود: سلامت روان یک اولویت در زندگی افراد محسوب می‌شود که علاوه بر خود مراقبتی و انجام صحیح و اصولی وظایف و مسوولیت های اجتماعی می تواند به تحقق آن کمک شایان توجهی کند.

محمدزاده گفت: شعار امسال هفته سلامت در خصوص اولویت برتر سلامت روان در محیط کار است که شناسایی و کنترل عوامل آسیب رسان در محیط کار، همکاری و صمیمت میان کارکنان، دوری از هر گونه اجبار و زور در کار، بررسی عوامل پرکاری و کم کاری و همچنین بی حوصلگی در کار و رفع این موارد و مشکلات می‌تواند به ارتقا سلامت روان در محیط کار بیانجامد.

به گفته این مسوول، اگر افرادی در محیط کار تحت استرس هستند و نمی توانند استرس های خود را مدیریت کنند، حتما از متخصصان حوزه سلامت روان کمک بگیرند و در صورت امکان حتما آخر هفته مسافرت کوتاهی داشته باشند.

رییس گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: افراد سعی داشته باشند از پیدایش مشکلات روانی در محیط کاری خود پیشگیری و کنترل به عمل آورند و همچنی سالم‌سازی فضای روانی کار را مدنظر قرار دهند تا نسبت به فعالیت‌ها و محیط کار خود احساس رضایت کنند و به آن علاقه‌مند شوند.