همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان به شهروندان و مصرف کنندگان در خصوص خرید کالا و خدمات بدون تحقیق از فضای مجازی هشدار داد.

مرضیه یونسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و روند رو به رشد خرید کالا و خدمات از بسترهای ایجاد شده در این فضا، متاسفانه مشکلاتی را برای همشهریان بوجود آورده است و آمار رو به رشد شکایت از عرضه کنندگان کالا و خدمات در فضای مجازی حکایت از این موضوع دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: همشهریان فریب تبلیغات فضای مجازی و ارزانی کالا و خدمات را نخورند و از فروشندگان و تولیدکنندگان دارای آدرس مشخص و پروانه کسب معتبر خریداری کنند تا در صورت هر گونه ایراد و مشکلی، موضوع به راحتی قابل رصد و پیگیری باشد.

به گفته یونسی، بیشترین آمار شکایت شهروندان در شعب تعزیرات حکومتی مربوط به خرید مبل و کابینت از سایت ها و واحدهای صنفی بدون پروانه کسب معتبر است.

وی اظهار کرد: در این موارد به دلیل عدم تعهد به تحویل کالای با کیفیت، شهروندان برای احقاق حق خود مجبور به طرح شکایت در شعب تعزیرات می شوند و با توجه به نبود آدرس واحد صنفی مشخص برای پیگیری قانونی طولانی شدن دادرسی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: این اداره کل ضمن حمایت از اصناف خوشنام و امانتدار با هرگونه تخلف صنفی در فضای مجازی و اخلال در روند قانونی بازار، همچنین ضرر و زیان به شهروندان و مصرف کنندگان قاطعانه برخورد می کند.

یونسی از شهروندان خواست با هشیاری و پس از رصد قانونی بودن پروانه کسب واحدهای صنفی و ضابطه مند بودن سایت ها و آگهی های فروش مجازی نسبت به خرید اقدام کنند.

محکومیت ۲۴۸ میلیون ریالی واحد صنفی همدان

وی از محکومیت ۲۴۸ میلیون ریالی خواروبار فروش متخلف در همدان خبر داد و گفت: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان به پرونده نگهداری و عرضه کالا قاچاق شامل ۷۲ دستگاه سیگار الکترونیکی و ۲ هزار و ۸۸ نخ سیگار خارجی به ارزش ۱۲۴ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی ، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالای کشف شده محکوم کرد و جریمه وصول شد.

یونسی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو وانت محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت ۷۶۸ میلیونی قاچاق دستگاه رمز ارز در فامنین

وی از محکومیت ۷۶۸ میلیون ریالی مالک دستگاه رمز ارز قاچاق در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده حمل یک دستگاه تولید رمز ارز قاچاق به ارزش ۳۸۴ میلیون ریال رسیدگی کرد.

یونسی افزود: شعبه پس از رسیدگی، با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی ، اتهام حمل کالای قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متخلف را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.